دادگاه مسکو حبس تعلیقی ناوالنی را به حبس قطعی تبدیل کرد/ صدها نفر در اطراف دادگاه بازداشت شدند

مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین امروز سه‌شنبه در برابر دادگاه در مسکو گفت: تدابیر قضایی علیه من با هدف "ترساندن" مخالفان ولادیمیر پوتین است. اما نهایتا دادگاه مسکو با تبدل حکم حبس تعلیقی سه سال و نیمه به حبس قطعی موافقت کرد.

دادگاه مسکو حبس تعلیقی ناوالنی را به حبس قطعی تبدیل کرد/ صدها نفر در اطراف دادگاه بازداشت شدند
کد خبر: 462678
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| الکسی ناوالنی، چهره‌ مخالف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جلسه محاکمه‌اش گفت: اصلی‌ترین مساله در این روند ترساندن تعداد زیادی از مردم است، این چنین امور اداره می‌شود.

او اضافه کرد: یک نفر را برای ترساندن میلیون‌ها تن پشت میله‌های زندان قرار می‌دهند.

ناوالنی بار دیگر مقامات روسیه را به تلاش برای ترور خود متهم کرد. ناوالنی که تابستان گذشته پس از مسمومیت با سم اعصاب نوویچوک برای درمان به آلمان رفته بود، پس از بازگشت به مسکو بازداشت و روانه زندان شد.

علت بازداشت ناوالنی اینطور عنوان شده که او در زمان تعلیق حکمی که شش سال پیش دادگاه برای او به "اتهام فساد مالی" صادر کرده، به طور مرتب موقعیت خود را به پلیس گزارش نداده است. بازداشت او به اعتراضات سراسری در روسیه و در پی آن تنش‌های جدید بین روسیه و کشورهای غربی منجر شده است.

ناوالنی اظهار کرد: ما ثابت کردیم پوتین با کمک سیستم اطلاعات اف.اس.بی تلاش ترور را مرتکب شده است.

او اضافه کرد: الان بسیاری از مردم این را می‌دانند و دیگران هم خواهند فهمید. این مساله این مرد را در مخفیگاه به جنون وامی‌دارد.

در این جلسه نمایندگان دادستانی تاکید کردند: ناوالنی به "صورت برنامه‌ریزی شده و عمدا" شروط حکم حبس سه سال و نیمه تعلیقی را نقض کرده و باید حکم اجرا شود.

دادگاه سیمونوفسکی مسکو حکم حبس تعلیقی سه سال و نیمه ناوالنی در پرونده فسادی که قبلا صادر شده بود را به حبس قطعی تبدیل کرد.

حکم دادگاه بنا به درخواست هیئت فدرال روسیه برای اجرای مجازات صادر شد. هیئت فدرال مدعی شده ناوالنی بارها شروط حکم حبس تعلیقی را حتی قبل از انتقال به بیمارستان در آلمان نقض کرده است.

نماینده هیئت اجرایی مجازات گفت، ناوالنی از زمان صدور حکم حبس تعلیقی نظم عمومی را 60 بار به هم زده است.

هیئت مذکور خواستار تبدیل این حکم به حکم حبس قطعی و جریمه نقدی 500 هزار روبل شده بود.

این در حالی است که حامیان ناوالنی حکم دادگاه را محکوم کرده و خواستار تظاهرات در مرکز مسکو شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها