گیتی معینی:

برای آموزش لهجه قمی سه ماه با نرگس آبیار تمرین کردم / زیر گریم «ابلق» چند بار بیهوش شدم

گیتی معینی با اشاره به اینکه برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «ابلق» تمرینات بسیاری داشته تأکید کرد که برای یادگیری لهجه قمی سه ماه به طور مستمر با نرگس آبیار تمرین کرده است.

برای آموزش لهجه قمی سه ماه با نرگس آبیار تمرین کردم / زیر گریم «ابلق» چند بار بیهوش شدم
کد خبر: 462789
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۲:۴۱:۰۶

اعتمادآنلاین| گیتی معینی بازیگر سینما و تلویزیون که با بازی در فیلم سینمایی «ابلق» امسال در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: نرگس آبیار از فیلمسازانی است که برای کارش زحمت بسیاری می‌کشد و حساسیت‌های بسیار درست و دقیقی بر جزئیات کارش دارد.

معینی خاطرنشان کرد: فیلمبرداری «ابلق» حدود 8 ماه به طول انجامید اما این کار یک سال و سه ماه زمان برد و نرگس آبیار با همه همکاران به صورت جداگانه تمریناتی داشت که من هم سه ماه برای فراگرفتن لهجه قمی که در فیلم شاهد هستیم تمرین کردم.

او افزود: من طی مدتی هر روز از ساعت 10 صبح تا حدود ساعات 13 و 14 در دفتر خانم آبیار حاضر می‌شدم و تمریناتی برای لهجه داشتیم. زمینه اجرای لهجه قمی را داشتم و با تمریناتی که داشتیم خوشبختانه توانستم نقشم را به شکلی که کارگردان «ابلق» مدنظر داشت ایفا کنم. در روزهای تمرین نرگس آبیار حتی شب‌ها برای من صداها و صحبت‌هایی به لهجه قمی می‌فرستاد که تمریناتم را شب‌ها هم ادامه می‌دادم. لهجه‌ای که من در فیلم صحبت می‌کنم بیش از هر چیز مربوط به دهه‌های 1320 و 1330 است و امروزه همه مردم به شکلی مدرن و یکدست صحبت می‌کنند. حتی قرار بود من در این فیلم با لهجه و گویش لری صحبت کنم اما در نهایت خانم آبیار تأکید کردند که چنین لهجه‌ای برای من در نظر گرفته شود.

این بازیگر در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «ابلق» دومین یا سومین همکاری من با خانم آبیار است و نسبت به حساسیت و دقت عمل او در کارهایش کاملاً اطلاع داشتم و می‌دانستم که قرار است در فیلمی خوب و با کیفیت حضور داشته باشم. از طرفی آقای ایمان امیدواری طراح چهره‌پردازی در مشورت با خانم آبیار تأکید داشتند که من می‌توانم گزینه مناسبی برای ایفای نقش شخصیت مورد نظر ایشان باشم. خوشبختانه این همکاری اتفاق افتاد و من در فیلم سینمایی «ابلق» ایفای نقش کردم.

بازیگر فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» اظهار داشت: نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی از سینماگران فرهیخته و حرفه‌ای سینمای ایران هستند و همکاری با آن‌ها با وجود سختی‌هایی که داشت برایم بسیار دلچسب و فوق‌العاده بود. ما در لوکیشن‌هایی حضور داشتیم که کار بسیار سخت بود، در تپه‌های زورآباد فرحزاد جایی که حتی برقراری امنیت کار سختی است فیلمبرداری این اثر انجام شد و حتی در زمان تولید این اثر من دچار شکستگی پا شدم اما عوامل تولید با من بسیار همکاری کردند. گریمی که داشتم خیلی سنگین بود، هر بار سه نفر روی صورت من کار می‌کردند و چند بار زیر گریم بیهوش شدم اما با وجود این سختی‌ها کار در پروژه «ابلق» برایم دلچسب و لذتبخش بود.

معینی در پایان گفت: فکر می‌کنم «ابلق» از آثار ماندگاری خواهد بود که در آن حضور داشتم. فیلمبرداری این کار در دوران شیوع ویروس کرونا انجام شد اما ما هر 14 روز یک بار برای جلوگیری از ابتلای افراد معاینه می‌شدیم و حتی اتاقی برای ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سر صحنه تعریف شده بود که همه پیش از هر کاری داخل آن اتاق حاضر شده و ضدعفونی می‌شدیم و سپس کار را شروع می‌کردیم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها