عوامل برگزاری جنگ سگ‎‌ها دستگیر شدند

رئیس حوزه قضایی ایلخچی در آذربایجان‌شرقی از دستگیری عوامل برگزارکنندگان مسابقه جنگ سگ‌ها در روستای کردلر از توابع بخش ایلخچی خبر داد.

عوامل برگزاری جنگ سگ‎‌ها دستگیر شدند
کد خبر: 462968
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۱:۴۰:۵۷

اعتمادآنلاین| محمدباقر فتحی، رئیس حوزه قضایی ایلخچی در آذربایجان‌شرقی، ‌با اعلام ‌اینکه انتشار تصاویری از جنگ خونین سگ‌ها در بخش ایلخچی در فضای مجازی بسیار نگران کننده بود و موجی از انزجار عمومی را در پی داشته است، گفت: به محض اطلاع از برگزاری چنین مسابقه غیر انسانی آزار حیوانات، با برگزار کنندگان برخورد شد.

وی افزود: برپایی میدان جنگ خونین میان سگ‌ها که در برخی موارد نیز با شرط بندی و قمار توأم می‌شود، علاوه بر ضدیت با اصول مسلم قانونی و عرفی کشور، نقض آشکار حقوق حیوانات و آزار و اذیت این مخلوقات خداوند است.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی اضافه کرد: چنین مراسم خارج از عرفی به لحاظ روانی نیز واجد آثار سوء برای تماشاچیان به‌ویژه تماشاچیان نوجوان و گروه‌های خاص جامعه بوده و به مجموع این موارد، باید نقض پروتکل‌های بهداشتی با برپایی چنین مراسمی را نیز افزود.

فتحی با بیان اینکه مسابقه اخیر با یک ساماندهی قبلی و با حضور حدود 2000 نفر تماشاچی برگزار شده بود، گفت: مأموران انتظامی نیز پس از اطلاع از برگزاری مسابقه، با دستور قضایی چند برگزار کننده این مسابقه را دستگیر کردند که متولیان اصلی برابر مقررات بازداشت شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها