صندوق هنر اعلام کرد:

پرداخت کمک هزینه به بیش از 3 هزار چهره فرهنگ و هنر

اعضای هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در دیدار با دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، اعلام کردند، این صندوق با تایید و معرفی شورای ارزشیابی هنرمندان ماهانه به بیش از 3 هزار نفر از چهره‌های ممتاز عرصه فرهنگ و هنر پرداخت پیوسته دارد.

پرداخت کمک هزینه به بیش از 3 هزار چهره فرهنگ و هنر
کد خبر: 463009
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۴:۰۱:۴۲

اعتمادآنلاین| نشست مشترک مدیرعامل و هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با احمد صدری، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در محل صندوق اعتباری هنر برگزار شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، در این نشست با اشاره به ارتباط مستمر صندوق با انجمن ها، خانه ها و معاونت های تخصصی گفت: صندوق اعتباری هنر یکی از پردامنه ترین گستره های ارتباطی با جامعه فرهنگ و هنر کشور را دارد. در سال‌ جاری جلسات متعددی با شورای ارزشیابی هنرمندان و موسسه هنرمندان پیشکسوت در خصوص بررسی مشکلات و رفع ابهامات هنرمندان صورت گرفت.


سیدحسین سیدزاده، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های چهارساله صندوق اظهار داشت: سیاست های حمایتی متناسب با منزلت و جایگاه رفیع اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه ممتازان این حوزه از اهداف و برنامه های صندوق اعتباری هنر است. صندوق اعتباری هنر با تایید و معرفی شورای ارزشیابی هنرمندان ماهانه به بیش از 3 هزار نفر از چهره های ممتاز عرصه فرهنگ و هنر پرداخت پیوسته دارد، که مبلغ طرح تکریم در سال 97 چهار برابر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن افزایش مبلغ پرداختی، اقدامات لازم برای اخذ تأییدیه از طریق رایزنی با شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه مرجع تشخیص و تأیید مشمولان واجد شرایط، فزونی گرفت. براین اساس با هدف افزایش دقت در ترمیم لیست افراد مشمول طرح تکریم و مستمری در سال 97 و 98، تعدادی از هنرمندان به دلیل کامل نبودن مدارک، افزایش پرداختی را دریافت نمی‌کنند لکن برابر مصوبه هیئت مدیره صندوق پرداخت مقرری ماهانه این دسته از هنرمندان با ارائه مدارک و مستندات ادامه می یابد.


در این نشست ارائه راهکار مشترک برای تسریع و تصحیح همکاری در اعطای نشان درجه یک هنری و نیز افزایش دقت در معرفی برای برخورداری از طرح تکریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین پیشنهاداتی برای اعطای نشان درجه 1 به چهره های ممتازی که نسبت به این امر اقدام نکرده اند مطرح شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها