کد خبر: 463035
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۵:۲۱:۳۱
| |

گلاره عباسی از نقش شهلا در فیلم ابلق می‌گوید

گلاره عباسی امسال با فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار پا به جشنواره فجر گذاشته است. او در این فیلم کنار بهرام رادان، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست جلوی دوربین رفته است.

گلاره عباسی از نقش شهلا در فیلم ابلق می‌گوید
کد خبر: 463035
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۵:۲۱:۳۱

اعتمادآنلاین| گلاره عباسی امسال با فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

عباسی پیش از این در فیلم‌های «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند»، «شیار 143» و «نفس» هم مقابل دوربین آبیار قرار گرفته است. فیلم «ابلق» درباره تعرض به زنان است و به گفته عباسی می‌تواند آغازگر جریانی باشد که با شجاعت و جسارت مسائل مربوط به زنان را به نمایش می‌گذارد.

عباسی در فیلم «ابلق» نقش شهلا را برعهده دارد، زنی که به هر قیمتی می‌خواهد زندگی‌اش از هم نپاشد و چشمش را روی خیلی از حقایق می‌بندد. عباسی برای نقش شهلا 10 کیلو اضافه وزن داشته و گریم و لحن صحبت کردن‌اش با فیلم‌های دیگرش متفاوت است. با او درباره ایفای نقش در فیلم «ابلق» گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

اولین مواجهه‌ شما با فیلمنامه فیلم ابلق چطور بود؟

فارغ از اینکه من در این فیلم حضور داشته باشم یا نه، خوشحالم شدم که فیلمنامه‌ای با دغدغه‌های زنان توسط خانم آبیار که یک کارگردان زنِ نکته‌سنج سینما است، ساخته می‌شود. فیلمنامه‌ای که فقط یک قصه را روایت نمی‌کند و لایه‌های عمیق‌تری دارد و از همه مهم‌تر می‌تواند آغازگر جریانی باشد که با شجاعت و جسارت مسائل مربوط به زنان را به نمایش می‌گذارد. من هم از آن‌جایی که می‌دانستم تک‌تک نقش‌های فیلمنامه خانم آبیار حرفی برای گفتن دارند، بسیار خوشحال شدم که قرار است نقش شهلا را در فیلم «ابلق» بازی ‌کنم.


شخصیت‌هایی مثل شهلا را قبل از فیلم «ابلق» دیده بودید؟ زن‌هایی که ترجیح می‌دهند چشم‌شان را روی حقایق زندگی ببندند و زندگی کنند.

شخصیت‌هایی شبیه شهلا را دیده بودم اما زنی با تمام ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی شهلا را نه. این کاراکتر کاملا نتیجه ویژگی‌هایی بود که در فیلمنامه بود و بخشی از آن هم در جلسات‌مان با خانم آبیار ساخته شد. اما ویژگی مصلحت طلبی و چشم پوشی بر روی حقیقت که شما از آن صحبت می‌کنید نه اینکه فقط در کاراکتر شه لا و یا آدم‌های خاصی باشد، بلکه در تمام انسان‌ها کمابیش وجود دارد.

برای نزدیک‌شدن به نقش شهلا چه کارهایی انجام دادید؟

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به نقش، درک‌کردن شرایط کاراکتر و همچنین نزدیک شدن به روحیات و درونیات کاراکتر است. در مورد شهلا هم باورپذیر کردن گریم و لحنِ متفاوت این نقش است که اول باید برای بازیگر باورپذیر شود تا مخاطب هم آن را بپذیرد و با شخصیت شهلا همدلی کند.


از ویژگی‌های همکاری با خانم آبیار توضیح دهید.

فیلم «ابلق» چهارمین همکاری من با خانم آبیار است. یکی از ویژگی‌های خانم آبیار تسلط‌شان بر داستان‌نویسی است و چون قصه برای من خیلی مهم ‌است، همیشه تجربیات خیلی خوبی برای زندگی کردن قصه‌های او دارم و همچنین تعدد همکاری با خانم آبیار باعث شده به یک درک دو طرفه برسیم. خانم آبیار بسیار بازیگری را می‌شناسد و به بازیگر خیلی کمک می‌کند و فضاسازی خوب‌شان همیشه نقطه قوتی برای بازیگر به حساب می‌آید.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها