کد خبر: 463125
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۱:۴۲
| |

رکوردی شیرین برای توخل در شب تلخ مورینیو

در شب شکست خانگی تیم فوتبال تاتنهام مقابل رقیب همشهری، یک رکورد منفی برای ژوزه مورینیو و یک رکورد مثبت برای همتای آلمانی او در چلسی به ثبت رسید.

رکوردی شیرین برای توخل در شب تلخ مورینیو
کد خبر: 463125
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۱۱:۳۱:۴۲

اعتمادآنلاین| در آخرین بازی از هفته بیست‌و‌دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، شب گذشته (پنجشنبه) تیم‌های همشهری تاتنهام و چلسی در ورزشگاه وایت‌هارت لین لندن به مصاف هم رفتند که این بازی با شکست یک بر صفر تاتنهام میزبان خاتمه یافت. تنها گل این بازی را جورجینیو در دقیقه 24 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این نتیجه با ثبت رکوردهایی در کارنامه ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام و توماس توخل سرمربی جدید چلسی همراه شد.

باخت تاتنهام در دربی لندن دومین باخت خانگی متوالی تاتنهام بود. به این ترتیب برای اولین بار در تمام دوران مربیگری‌ ژوزه مورینیو او متحمل دو باخت خانگی متوالی شد. این در حالی است که او در تیم‌‌های قبلی که هدایت‌شان را برعهده داشته (پورتو، چلسی، اینتر، رئال مادرید و منچستریونایتد) 326 بار شاگردانش را در بازی‌های خانگی هدایت کرده بود.

در طرف مقابل اما نتیجه این بازی شب شیرینی را برای توماس توخل ساخت. سرمربی آلمانی جدید تیم فوتبال چلسی که دو هفته پیش جانشین فرانک لمپارد شد، با این پیروزی توانست سه بازی بدون شکست در ابتدای کارش با آبی‌های لندن به ثبت برساند که شامل دو پیروزی و یک تساوی می‌شود. رکورد مهمتر اما ثبت سه کلین شیت (بازی بدون گل) متوالی برای چلسی توخل بود. او از سال 2004 که مورینیو هدایت آبی‌پوشان لندن را برعهده گرفت، اولین سرمربی چلسی است که در هر سه بازی نخستش در این تیم دروازه‌اش بسته می‌ماند.

شکست تاتنهام بر ناکامی‌‌های مورینیو در تقابل با تیم سابقش افزود. این بازی هفتمین رویارویی او با چلسی بود که هیچکدام از آنها را نبرده است. این هفت بازی برای او شامل سه تساوی و چهار شکست می‌شود. این طولانی‌ترین روند ناکامی مورینیو مقابل تیمی دیگر است که تنها یک بار دیگر در تمام دوران مربیگری او رخ داده بود، زمانی که به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید در هفت بازی متوالی نتوانست بارسلونا را شکست دهد.

نتیجه دربی لندن چلسی را 36 امتیازی کرد و به رده ششم رساند، اما تاتنهام 33 امتیازی را به رده هشتم فرستاد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها