«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا حماس در صدد ساخت مسجد یک میلیون دلاری در غزه است؟

انتشار خبر تصمیم وزارت اوقاف دولت غزه برای ساخت مسجدی با هزینه بیش از یک میلیون دلار در این منطقه واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی و رسانه‌های عربی را برانگیخته است.

آیا حماس در صدد ساخت مسجد یک میلیون دلاری در غزه است؟
کد خبر: 463331
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتشار خبر تصمیم وزارت اوقاف دولت غزه برای ساخت مسجدی با هزینه بیش از یک میلیون دلار در این منطقه واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی و رسانه‌های عربی را برانگیخته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، در پی رسانه‌ای شدن تصمیم وزارت اوقاف و امور دینی دولت حماس برای احداث مسجدی در غرب شهر غزه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون دلار، این امر دستمایه انتقاد مخالفان حماس شده است.

به نوشته رسانه‌های سعودی و اماراتی که رویکردی مخالف با حماس دارند، این اقدام دولت حماس با انتقاد شدید مردم فلسطین مواجه شده است و این پرسش پیش آمده که وقتی 80 درصد از ساکنان نوار غزه زیر خطر فقر و در فقر واقعی و گرسنگی به سر می‌برند، ساخت مسجدی با چنین هزینه بالایی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد.

این رسانه‌ها کوشیده‌اند با سوءاستفاده از برداشت‌های کاربران فضای مجازی حملات خود را بر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس متمرکز کنند.

از سویی وزارت اوقاف و امور دینی غزه نسبت به این مساله واکنش نشان داده و اعلام کرده تمام هزینه ساخت این مسجد از سوی خیرین خارجی تامین شده و صرفاً به این کار اختصاص دارد و این وزارت امکان هیچ دخل و تصرفی در کمک‌های خیرین نخواهد داشت.

این وزارت در ادامه آورده است: ما همواره تلاش می‌کنیم کمک‌های خیرین را به سمت نیازهای بالفعل جامعه فلسطین از جمله کمک‌رسانی به مردم تحت محاصره غزه سوق دهیم، اما بسیاری از آنها نذور خود را به امری خاص اختصاص می‌دهند و حتی خواهان شکل خاصی از سازه‌های معماری در مقابل تامین هزینه ساخت آن هستند که این مساله در مورد خیر اندونزیایی تامین‌کننده هزینه ساخت این مسجد هم صدق می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها