کد خبر: 463446
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۷:۴۱:۵۹
| |

سیزدهمین «تجسمی فجر» کلید خورد

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است کیفیت آثار سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در کنار کمّیت‌شان، گواه ورود به دوره جدیدی را می‌دهد.

سیزدهمین «تجسمی فجر» کلید خورد
کد خبر: 463446
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۷:۴۱:۵۹

اعتمادآنلاین| سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخش طوبای زرین عصر شنبه 18 بهمن ماه با حضور سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، نیکنام حسین‌پور مدیر مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر، دبیران و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر و جمعی از هنرمندان و افراد حاضر در نمایشگاه این دوره جشنواره در مجموعه صبا فرهنگستان هنر آغاز به کار کرد.

پیش از این اعلام شده بود که سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دلیل پاندمی کووید 19 بدون مراسم رسمی و برای جلوگیری از ازدحام، در سه بخش که به تفکیک طی سه روز است، افتتاح می‌شود. البته حضور حداکثری هنرمندان در این مراسم از نکات جالب توجه بود که تصمیم تفکیک افتتاحیه در سه بخش را تأیید می‌کرد.

معاون هنری ارشاد پس از افتتاح نمایشگاه طوبای زرین این دوره جشنواره، از نمایشگاه آثار این بخش بازدید کرد.

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره تجسمی فجر در جمع خبرنگاران درباره این دوره جشنواره و ارزیابی آن گفت: با توجه به اینکه خودم را یک هنرجوی هنرهای تجسمی ‏می‌دانم و آشنایی مختصری با هنرهای تجسمی دارم و سال‌هاست در این حوزه فعال هستم، آثار را که دیدم متوجه شدم جشنواره از این دوره وارد مرحله جدیدی شده است؛ کیفیت آثار در شاخه‌های مختلف، کمّیت‌شان از زاویه دیگری و نگاه آمایشی به شرکت‌کنندگان این جشنواره، همه گواه ورود به دوره جدیدی را می‌دهد که امیدوارم در سال‌های آینده استمرار پیدا کند.

وی بیان کرد: در این دوره جشنواره تجسمی فجر، مجموعه‌ای کم‌نظیر از تمامی گرایش‌های هنرهای تجسمی با کیفیت خوب که ارائه‌دهنده توانمندی هنرمندان به ویژه نسل جوان هستند، مواجه شدم؛ هنرمندانی که تنها دو دهه از عمرشان گذشته با آثاری حضور دارند که تحسین‌ها را بر می‌انگیزند، دستاوردی که باید آن را تبریک گفت.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: البته این اقدامی است که روند آن از سه چهار سال پیش آغاز شده است اما امسال می‌توانیم ثمر این نهال ‏کاشته شده در سنوات قبل را به چشم دید.‏

حسینی در پایان گفت: امیدوارم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها توسط مراجعه‌کنندگان، امکان بازدید از آثار هنرمندان برای مخاطبان این عرصه ‏فراهم شود.‏

بر این اساس، قرار است افتتاحیه بخش چاپ دستی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فردا 19 بهمن ساعت 16 و افتتاحیه بخش ستارگان تجسمی نیز 20 بهمن ماه ساعت 16 در مرکز صبا برگزار شود.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 30 بهمن ماه به کار خود ادامه می‌دهد و بازدید از ‏نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها از ساعت 10 تا 18 هر روز و ‏همچنین مجازی در دسترس است.‏

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها