کد خبر: 463571
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۲:۳۳:۵۱
| |

تلاش‌ کره جنوبی برای آزادی خدمه‌ کشتی توقیف شده توسط ایران

یونهاپ در تحلیلی به تلاش‌های کره جنوبی برای آزادی خدمه‌ کشتی کره‌ای پرداخت.

تلاش‌ کره جنوبی برای آزادی خدمه‌ کشتی توقیف شده توسط ایران
کد خبر: 463571
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۲:۳۳:۵۱

اعتمادآنلاین| منابع دیپلماتیک روز یکشنبه گفتند کره جنوبی در نظر دارد به اعضای خدمه موجود در کشتی نفتی توقیف شده توسط ایران کمک کند تا از همین هفته پس از اعلامیه تهران مبنی بر آزادی، بیشتر آنها را به خانه خود بازگرداند.

هفته گذشته تهران اعلام کرد که حدود یک ماه پس از آنکه نیروی دریایی ایران این کشتی را با خدمه‌اش در آبهای این کشور به اتهام آلودگی اقیانوس توقیف کرد، خدمه بازدشت شده به جز کاپیتان را آزاد خواهد کرد.

مقامات سفارت کره جنوبی در این کشور خاورمیانه‌ای از آن زمان جلساتی را با اعضای خدمه برای بررسی وضعیت سلامتی آنها داشته‌اند.

یک منبع دیپلماتیک گفت: ما در تلاش هستیم تا لیست اعضایی که قرار است به خانه خود برگردند را نهایی کنیم. پس از بررسی سریع خواسته‌های آنها و سایر شرایط، به آنها کمک کنسولی لازم را می دهیم.

به نظر می‌رسد تصمیم ایران برای آزادی ملوان‌ها پس از پیشرفت سئول در گفت‌وگو با ایالات متحده در مورد استفاده از برخی وجوه ایرانی که در بانک‌های کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا بلوکه شده برای پرداخت بدهی معوقه ایران به سازمان ملل متحد اتخاذ شده است.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که توقیف کشتی مربوط به نارضایتی ایران از پول بلوکه شده است اما تهران این موضوع را رد کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها