کد خبر: 463582
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۳:۱۰:۲۴
| |

پوتین از دیدار با قالیباف سر باز زد؟ / سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: قالیباف نامه رهبر انقلاب را به نماینده پوتین می‌دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در سفر قالیباف به روسیه، نامه رهبر انقلاب به نماینده پوتین ارائه خواهد شد

پوتین از دیدار با قالیباف سر باز زد؟ / سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: قالیباف نامه رهبر انقلاب را به نماینده پوتین می‌دهد
کد خبر: 463582
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۳:۱۰:۲۴

اعتمادآنلاین| ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر قالیباف، رئیس مجلس به روسیه اظهار کرد: مناسبات پارلمانی یکی از وجوه اصلی دیپلماسی در دنیاست و پارلمان‌ها به عنوان نمایندگان دولت‌ها ارتباطات گسترده‌ای با یکدیگر دارند.

وی افزود: یکی از کشور‌هایی که روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد، فدراسیون روسیه است که این روابط در سطح پارلمانی نیز در حد بالایی قرار دارد؛ در پی تشکیل مجلس یازدهم آقای بالودین رئیس مجلس دومای روسیه نماینده‌ای ویژه‌ای را برای رئیس مجلس شورای اسلامی فرستاده و دعوت نامه‌ای را خطاب به او صادر کرد تا آقای قالیباف در اولین فرصت به روسیه سفر کند و به تقویت روابط پارلمانی میان دو کشور بپردازد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: میزبان اصلی سفر رئیس مجلس به روسیه، ویا چسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه است و قالیباف در این سفر با رئیس مجلس سنای روسیه که پارلمان دوم این کشور محسوب می‌شود دیدار خواهد کرد و فکر میکنم این دیدار پیشبرد بسیاری در روابط دیپلماتیک دو کشور ایجاد خواهد کرد.

عمویی بیان کرد: این سفر همچنین جنبه بسیار مهم دیگری نیز دارد، چراکه آقای قالیباف حامل پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس فدراسیون روسیه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متذکر شد: ما در شرایط خاصی از روابط بین المللی به سر می‌بریم و مجموعه همکاری‌های میان ایران و روسیه می‌تواند روند رو به جلویی داشته باشد، هرچه پیش می‌رویم درمی یابیم که ظرفیت‌های بیشتری در این حوزه وجود دارد و ما باید بتوانیم سطح روابط را به سمت و سوی راهبردی تری برسانیم.

وی ادامه داد: در این سفر آقای قالیباف نامه رهبر انقلاب را به نماینده پوتین ارائه خواهد دارد، همچنین این سفر دارای ابعاد سیاسی و امنیتی نیز هست و رئیس مجلس ملاقات‌هایی را با مقامات ارشد روسیه صورت خواهد داد.

عمویی گفت: آقای قالیباف همچنین در یکی از مراکز فکری و دانشگاهی روسیه به سخنرانی خواهد پرداخت و پاسخگوی رسانه‌های این کشور خواهد بود، همچنین یکی از نقاط تمرکز این سفر تلاش برای حل و ارتقاء مسائل اقتصادی میان دو کشور است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: تجار ایرانی و روسی فعال در امور اقتصادی میان دو کشور در این سفر با وجود محدودیت‌های کرونایی با شرایط خاص با رئیس مجلس دیدار وموضوعات خود را به اطلاع وی خواهند رساند؛ امیدواریم سفر پیش رو پربار باشد گرچه به لحاظ زمانی بسیار کوتاه است.

عمویی با اشاره به برخی حواشی پیش آمده پیروی دیدار قالیباف و پوتین خاطر نشان کرد: روابط میان ایران و روسیه بسیار قدرتمند است، ما ظرفیت‌های بسزایی را دارا هستیم و نمی‌توان آن را محدود به یک ملاقات در سطح عالی کرد.

وی گفت: آقای پوتین در سفر به جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری دیدار‌های موثری داشته است و در این سفر نیز پیام رهبر انقلاب خطاب به وی ارائه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اگر قرار بود پیام رهبر انقلاب به صورت مستقیم از سوی رئیس مجلس به دست پوتین برسد شرایط کرونایی ملاحظات بسیاری را برای انجام این ملاقات تعیین می‌کرد، بنابراین باید به اصل موضوع بر رسیدن پیام به رئیس جمهور کشور روسیه توجه کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها