قالیباف: حامل پیام مهمی از سوی رهبری هستیم / تاکید مقام معظم رهبری بر روابط راهبردی ایران و روسیه

رئیس مجلس گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید بر روابط راهبردی با کشور روسیه داشتند و دارند.

قالیباف: حامل پیام مهمی از سوی رهبری هستیم / تاکید مقام معظم رهبری بر روابط راهبردی ایران و روسیه
کد خبر: 463600
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری پیش از عزیمت به روسیه درباره جزئیات این سفر گفت: سفر ما به مسکو بنا بر دعوت رسمی میچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه صورت می‌گیرد .

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره تاکید بر روابط راهبردی با کشور روسیه داشتند و این تاکید مستمر این اولویت را گذاشت که اولین سفر ما به روسیه بر طبق دعوتی که انجام شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برجستگی‌های این سفر این است که در راستای مسائل راهبردی حاوی پیام مهمی از سوی رهبری هستیم. تاکید کرد: خرسندم که روابط بین تهران و مسکو در حوزه مسائل اقتصادی سیاسی، دفاعی و امنیتی همچنین صنعت و فناوری علمی و دانشگاهی بسیار مناسب و خوب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط دوجانبه مخصوصاً روابط بین پارلمان‌های و کمیسیون عالی مشترک دو کشور که به ریاست مجلس اداره و پیگیری می‌شود، توانست این روابط را عمق ببخشد و بسیار تاثیر گذار باشد. تعمیق روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی از دیگر نکات مهم در این سفر است.

وی با بیان اینکه مشترکات زیادی بین ایران و روسیه در زمینه مسائل منطقه‌ای و جهانی وجود دارد، تصریح کرد: این مشترکات فراوان ما را به سمتی هدایت می‌کند که بتوانیم این نگاه مشترک و فرصت‌های که وجود دارد را چه در منطقه و چه در سطح جهانی با هماهنگی بیشتر در چارچوب تشکیلات جدیدتر و ساختارهای مناسب‌تر با فرصت‌هایی که امروز به نفع هر دو کشور است به نفع حرکت‌های صلح‌طلب جهانی پیش ببریم.

در این سفرها با روسای مجالس دوما و سنای روسیه دیدار خواهیم داشت. همچنین ملاقا‌ت‌هایی با مقامات عالی رتبه دولتی داریم و نیز رایزنی‌هایی را در سطح دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی انجام خواهیم داد. امیدوارم این سفر موثر باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها