غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مدافعان محدود شدن فضای مجازی همان کسانی هستند که پیشانی با قاشق داغ کرده‌اند / ضریب عدالت فرهنگی با توسعه اینترنت رشد کرد / پهنای باند را ابزار مخالفت با دولت کرده‌اند / امام جمعه‌ای که برای بسته شدن فضای مجازی فریاد می‌زند راهکاری برای معیشت مردم دارد؟ /

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم می‌گوید تاریخ درباره رفتارهای ما مبنی بر بستن فضای مجازی در دنیای فعلی قضاوت خواهد کرد چرا که این کار توهین به شعور مردمی بود که در حال استفاده از فضای مجازی برای تامین معیشت بودند.

مدافعان محدود شدن فضای مجازی همان کسانی هستند که پیشانی با قاشق داغ کرده‌اند / ضریب عدالت فرهنگی با توسعه اینترنت رشد کرد / پهنای باند را ابزار مخالفت با دولت کرده‌اند / امام جمعه‌ای که برای بسته شدن فضای مجازی فریاد می‌زند راهکاری برای معیشت مردم دارد؟ /
کد خبر: 463602
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم و جریان فکری و سیاسی حامی آن به جد پیگیر محدود کردن هرچه بیشتر فضای مجازی است؛ رویکردی که اتفاق افتادن آن دور از انتظار نبود. اما اینکه وزیر ارتباطات برای این مساله احضار قضایی و رئیس‌جمهور مجبور شود به موضوع دفاع از افزایش پهنای باند ورود کند، اتفاقاتی بود که در یک ماه گذشته فضای مجازی و اینترنت را به چالش تازه دولت و منتقدانش تبدیل کرده است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در این باره گفت: دنیا و آیندگان به ما می‌خندند که در ایران افزایش پهنای باند برای وزیر جرم است و فارغ از اینکه وزیر چه کسی باشد- آقای آذری جهرمی یا هر چهره دیگری- مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با انتقاد از این موضوع افزود: کاهش پهنای باند و بستن فضای اجتماعی و ارتباطی راهی برای جلوگیری از فساد عنوان می‌شود و کسانی از این لغت استفاده می‌کنند و بهره می‌برند که پیشانی را با قاشق داغ کرده‌اند.

محدود کردن فضای مجازی یعنی تهدید معیشت بخش زیادی از مردم

جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره اهمیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره فعلی مردم گفت: در هر صورت امروز بخش اعظمی از کسب و کار مردم از طریق اینترنت و کار با فضای مجازی است و هر کسی که با این فضا مخالفت می‌کند باید بداند به دنبال ایجاد مشکل برای معیشت تعداد قابل توجهی از مردم است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم همچنین توضیح داد: از تریبون مقدس نمازجمعه در این باره فحاشی می‌کنند که در فضای مجازی را ببندید اما آیا می‌توانند تضمین دهند که با این کار، کسب و کار مردم چه وضعیتی پیدا می‌کند؟

او ادامه داد: این حداقل‌ها را از مردم نگیرید، مردمی که نمی‌توانند مغازه بزنند و سرمایه ندارند در این فضا معیشت خود را تامین می‌کنند و با این بازی‌های سیاسی نباید زندگی‌شان را متزلزل کرد.

اندک عدالت فرهنگی در روستاها با تهدید فضای مجازی از بین می‌رود

جعفرزاده با بیان اینکه مواجهه با فضای مجازی سیاسی است نه فنی، گفت: فضای مجازی عدالت اطلاعات و خدمات بین روستا و شهر را متوازن کرد، فروش کتاب به صورت مجازی چقدر مشکلات مردم را حل کرده است و خانه‌هایی که پلاک ندارند در برنامه‌های وزارت ارتباطات دیده می‌شود.

او با تاکید بر اینکه ایجاد دست‌انداز برای فضای ارتباطی در جهت مقابله با دولت است، ادامه داد: همه می‌دانند که این حرف‌ها مخالفت با دولت است وگرنه کسی که بخواهد فساد کند از هر طریقی فساد می‌کند. مگر پیش از وجود اینترنت در این کشور فساد نمی‌شد؟ یعنی فساد با اینترنت آمد؟

جعفرزاده با انتقاد از ادبیات برخی مسئولان و روحانیون درباره شبکه‌های مجازی گفت: این حرف‌های سخیف ناراحت‌کننده است که می‌گویند جوانان از دست می‌روند. جوانان ما از دست می‌روند از شعارهای بدون عمل.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم افزود: با چاقو می‌شود گوشت خرد کرد و با همین چاقو می‌توان قتل انجام داد، حالا چاقو باید از روی زمین محو شود؟

رگ گردن آقایان برای وضعیت معیشت بیرون بزند نه فضای مجازی

جعفرزاده ادامه داد: پشت اصرار برای فیلتر بیشتر فضای مجازی هیچ استدلالی نیست. امام جمعه‌ای که رگ گردنش بیرون می‌زند نمی‌بیند که در این کرونا چگونه فضای مجازی به داد مردم رسید؟

او خطاب به این دسته از افراد گفت: با بستن تلگرام چه کردید که دنبال فیلتر بقیه شبکه‌های مجازی هستید؟ این تصمیمات سیاسی است و هیچ کدام نفعی در جهت رشد فرهنگی و اعتلای اجتماعی ندارد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز در حال فیلمبرداری از ماه و ساختن شهر هوشمند هستند اما در ایران به دنبال برنامه‌ریزی برای قطع ارتباط بین مردم هستیم. این کارها در تاریخ به عنوان ظلم ثبت می‌شود که تا چه اندازه به شعور مردم توهین می‌شود.

چکیده گفت‌وگو با غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی

-مواجهه با فضای مجازی سیاسی است نه فنی

-فضای مجازی عدالت اطلاعات و خدمات بین روستا و شهر را متوازن کرد

-با اینترنت ضریب عدالت فرهنگی قابل قبول شد

-فروش کتاب به صورت مجازی و دسترسی به فضای مجازی در خانه‌های روستایی که حتی پلاک ندارند دستاورد مهم وزارت ارتباطات است

-در دنیای امروز در حال فیلمبرداری از ماه و ساختن شهر هوشمند هستند اما در ایران به دنبال برنامه‌ریزی برای قطع ارتباط بین مردم هستیم

-این کارها در تاریخ به عنوان ظلم ثبت می‌شود که تا چه اندازه به شعور مردم توهین می‌شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها