کد خبر: 463711
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۹:۳۱:۲۰
| |

تمپا بی باکنیرز قهرمان فصل 2020 لیگ NFL شد

هفتمین قهرمانی تام بریدی در سوپربول با شکست مدافع عنوان قهرمانی حاصل شد.

تمپا بی باکنیرز قهرمان فصل 2020 لیگ NFL شد
کد خبر: 463711
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۰۹:۳۱:۲۰

اعتمادآنلاین| تمپا بى باکنیرز با شکست 9-31 کنزاس سیتى چیفس قهرمان سوپربول 55 شد. هفتمین قهرمانى تام بریدى در سوپربول؛ بله درست خواندید، 7 قهرمانى براى یکى از بزرگ ترین ورزشکارهاى تاریخ، کسى که در 43 سالگى هم تیمش را به افتخار مى رساند. پیروزى باکنیرز در حالى به دست آمد که شاگردان بروس ارینز در دفاع غیرقابل نفوذ و در حمله آتشین بودند. از پاس هاى بى نقص بریدى گرفته تا کچ هاى سرنوشت ساز گرانک و راش هاى فورنت.

در دفاع شک برت و دوین وایت فوق العاده کار کردند تا چیفس حتى موفق به ثبت تاچ داون هم نشود! 3 پاس تاچ داون و 201 یارد پاس حاصل کار تام بریدى در این بازى بود و در طرف دیگر، پتریک ماهومز 2 Interception داشت! باکنیرز تیمى بود که 13 سال حتى رنگ پلى آف به خود ندیده بود اما در عرض تنها یک سال با جذب تام بریدى و سپس بازیکنانى همچون راب گرانکاوسکى، لنرد فورنت و انتونیو براون، توانست قهرمان شود. حالا بریدى نه تنها خودش را در دو تیم با موفقیت محک زده، بلکه در دو کنفرانس متفاوت به قهرمانى رسیده است. افسانه ورزش آمریکا، کارنامه اى فراتر از دست نیافتنى دارد.

نگاهی داریم به برخی از رکوردهایی که در این بازی به ثبت رسید:

تام بریدی با 2 پاس تاچ داون امروز خود به راب گرانکاوسکی باعث شد تا این زوج که زمانی در نیوانگلند پتریتس هم تیمی بودند، اکنون در سوپربول 5 تاچ داون به کمک هم به ثمر برسانند و از رکورد جو مانتنا و جری رایس عبور کردند.


راب گرانکاوسکى اکنون اولین بازیکن تاریخ NFL است که در 5 سوپربول مختلف حداقل یک پاس دریافت کرده است.


تام بریدى 21 پاس تاچ داون در سوپربول داده است. تنها کوارتربکى که به غیر از بریدى به 10 پاس تاچ داون رسیده، جو مانتنا است.


راب گرانکاوسکى تا به امروز 5 رسیوینگ تاچ داون در سوپربول به ثمر رسانده است که از این حیث در رده دوم قرار مى گیرد. جرى رایس با 8 رسیوینگ تاچ داون در سوپربول رکورددار است.

تام بریدی که به عنوان ارزشمندترین بازیکن سوپربول شناخته شد، اکنون 5 بار فاتح این عنوان شده است.


تام بریدى با هفتمین قهرمانى خود در سوپربول، حالا به تنهایى از تمام 32 فرنچایز NFL قهرمانى بیشترى دارد.


تام بریدى اولین کوارتربک شروع کننده تاریخ NFL است که در دو کنفرانس مختلف به قهرمانى مى رسد.


تام بریدى در 3 دهه مختلف به قهرمانى سوپربول رسیده است.


در تاریخ 4 ورزش معتبر آمریکا، تنها مایکل جردن با 6 عنوان MVP فینال، عنوان بهترین بازیکن پلى آف بیشترى نسبت به بریدى دارد.

منبع: طرفداری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها