عامل اصلی قاچاق فیلم‌ها چیست؟

دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری تاکید کرد جابجایی فیلم بدون توجه و بی‌دقت در میان عوامل سازنده یکی از عوامل قاچاق فیلم است.

عامل اصلی قاچاق فیلم‌ها چیست؟
کد خبر: 463792
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ۱۳:۳۳:۰۷

اعتمادآنلاین| قاچاق محصولات فرهنگی یکی از دغدغه‌های صاحبان آثار سینمایی و شبکه نمایش خانگی است که حاصل دسترنج آن ها را به یغما می برد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی روند قاچاق از CD و DVD به لینک‌های اینترنتی تبدیل شده است بلایی که امروز شاهد قاچاق به روز آثار شبکه نمایش خانگی هستیم و پخش ان در شبکه های مختلف ماهواره ای آفت این رسانه موثر شده است.

پس از قاچاق فیلم «شنای پروانه» چندی پیش حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی حکمی محمدرضا فرجی را به عنوان «دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری» منصوب کرد.

در حکم ارائه شده تاکید شده است: هماهنگی با نهادهای ذی ربط و تشکیل ستاد مذکور با مشارکت صنوف سینمایی برای انجام فعالیت فرهنگی‏- ترویجی و مبارزه با شبکه های غیرمجاز، و هدایت دبیرخانه استانی ستاد مذکور از جمله مأموریت های جنابعالی می باشد.

در این راستا با توجه به اهمیت این موضوع فرجی گفت: بالاخره قاچاق محصولات فرهنگی یکی از دغدغه های همه ما است یکی از مسایلی که اهمیت بسیار دارد. اما نکته ای که باید اینجا گوشزد کنم این است که امنیت و حراست از آثار و محصولات فرهنگی در درجه اول به عهده صاحبان آثار است. تهیه کنندگان نباید بدون دقت فیلم را در اختیار عوامل از جمله لابراتوار، کارگردان یا عوامل دیگر دهند.

فرجی تاکید کرد: تهیه کنندگان نباید فیلم ها را بدون توجه و دقت به سرمایه گذاران آثار تحویل دهند. جابجایی فیلم بدون دقت و توجه در میان عوامل سازنده فیلم یکی از عوامل مهم قاچاق فیلم هاست که در موارد اخیر که مورد بررسی قرار دادیم به این مهم رسیدیم.

وی اظهارداشت: امروز با مساله قاچاق به صورت پیشرفته مواجه هستیم و باید دقت صاحبان آثار در این حوزه بیشتر شود.

به طور نمونه اگر مراقب املاک و مستغلات، ماشین یا مغازه خودمان نباشیم و نکات ایمنی را رعایت نکنیم نباید منکر فعالیت نیروهای پلیس و انتظامی باشیم . اول باید صاحبان آثار به جابجایی اثرشان توجه کنند.

وی درباره اقداماتی که در حوزه صیانت از محصولات فرهنگی به انجام خواهد رساند گفت: در تلاشیم تا یک کمیته رصد با حضور فعال تهیه کنندگان ایجاد کنیم و با جلسات با صاحبان آثار بتوانیم به راهکار موثر در این حوزه بپردازیم.

فرجی در خاتمه تاکید کرد: تلاش می کنیم با هماهنگی مراجع مسئول وذیربط اقدامات زیر بنایی وجدی در این حوزه انجام دهیم و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها