رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به کارآفرینان:

خط قرمز ما و همچنین نظام اسلامی، فساد است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به کارآفرینان و فعالان اقتصادی تأکید کرد: سازمان بازرسی قاطعانه از تولید و سرمایه گذاری سالم حمایت می‌کند. البته خط قرمز شما و ما و همچنین نظام اسلامی، فساد است.

خط قرمز ما و همچنین نظام اسلامی، فساد است
کد خبر: 463961
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۰:۳۱:۴۷

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان شب گذشته در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خدمات انقلاب اسلامی به مردم بر کسی پوشیده نیست. دشمنان در تلاش هستند این خدمات نادیده گرفته شود، ولی حجم اقدامات آشکار و پنهان موجب شده این برکات قابل کتمان نباشد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به استقامت ملت ایران برابر دشمنی‌ها، افزود: همه دنیا شاهد هستند که تحریم‌های حداکثری و ظالمانه به‌جایی نرسیده است. برای همین باید با تلاش همه ارکان نظام و با درک مشترک و فهم شرایط زمان از این گردنه عبور و شاهد ارتقای هر چه بیشتر کشور باشیم و با هدایت‌های رهبری معظم اتقلاب، هیچ بن بستی در مسائل اجرایی و اقتصادی در کشور وجود ندارد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از مسئولان شجاع و ریسک‌پذیر حمایت می‌کنیم و خط قرمز قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور، فساد است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سطح کلان برخی موضوعات و مسائلی که در خصوص بیمه کارگران ساختمان، مالیات، حوزه گمرک، بانک‌ها و... وجود دارد گاهی با یک تبصره رفع و ابهامات و مشکلات بخش عمده‌ای از جامعه و واحد‌های تولیدی و اقتصادی برطرف می‌شود؛ چرا که تغییر قانون در برخی مواقع ضرورت نداشته و وقت و زمان زیادی می‌برد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از تهیه و تدوین بسته قوانین حوزه اقتصادی خبر داد و گفت: قوانینی که در این حوزه نیاز به اصلاح دارد در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در همین رابطه افزود: کارگروه مشترکی با موافقت ریاست قوه‌قضاییه بین قوه و کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شده که اولین جلسه آن برگزار و قرار شد ما موارد را با استفاده از نظریات فعالان اقتصادی، کارآفرینان و اتاق بازرگانی جمع‌آوری کرده و به طور مشخص در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار دهیم تا با اولویت در دستور کار قرار داده شود.

وی با بیان اینکه گاهی یک تصمیم نابجا یا سخت‌گیرانه مشکل ایجاد می‌کند، ابراز کرد: به‌عنوان مثال در حوزه ترخیص کالا از گمرک مشکلی وجود داشت که در اثر آن چند میلیون تن کالا در گمرک دپو شده بود و به دلیل اینکه نمی‌توانستند به موقع تعهدات ارزی را ایفا کنند با مشکل روبه‌رو بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: در یک جلسه با حضور نماینده بانک مرکزی، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان بازرسی کل کشور قرار شد 90 درصد کالا‌های اساسی را آزاد کنند و 10 درصد کالا را برای ضمانت بگذارند تا مابقی تعهدات عمل شود؛ بنابراین با یک تصمیم، چند میلیون تن کالای اساسی و مواد اولیه آزاد و در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گرفت.

وی گفت: نباید کسی با فساد میانه خوبی داشته باشد و تحت هیچ پوشش و عنوانی نباید فساد شکل گیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه «یکی از اولویت‌های قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری سالم است» خاطرنشان کرد: در عمل نیز در همه استان‌ها ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست دادگستری و اعضای شورای قضایی مانند بازرسی‌کل استان پیگیر بررسی موانع واحد‌های تولیدی و رفع موانع در حوزه امکانات و اختیارات شان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان گفت: به همه بازرسی‌های کل استان تأکید شده که نباید منتظر باشند تولیدکننده به آن‌ها مراجعه کرده تا پیگیر حل مشکلات آن‌ها باشند بلکه باید بازرسی‌های کل استان‌ها سراغ تولید کننده‌ها رفته و مشکلات آن‌ها را پیگیری و حل کنند. الیته بسیاری از مشکلات استان‌ها به ویژه در حوزه بانک، مالیات، بیمه و... مربوط به دستگاه‌های ملی است که بخشی ساختاری و برخی مربوط به قوانین و ساختار‌های ناکارآمد و نامتناسب با جنگ اقتصادی است.

وی افزود: قوانین و مقررات ما برای زمان صلح است و این قوانین متناسب با جنگ اقتصادی نیست؛ برای همین مقام معظم رهبری بر تشکیل «اتاق جنگ اقتصادی» تاکید داشته‌اند که بر اساس آن شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تشکیل شد تا درباره معضلات اساسی کشور تصمیم‌گیری شود. همچنین با تاکید مقام معظم رهبری کارگروه شناسایی موانع جهش تولید تشکیل شده است تا با حضور نمایندگان سران قوا موانع این حوزه بررسی شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: کارگروه رفع موانع تحریم، ستاد‌های تسهیل در استان‌ها همه این‌ها زمینه‌ها و بستر‌هایی است که برای رفع مشکلات اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این شرایط استثنائی به خاطر جنگ اقتصادی شکل گرفته و اگر قوانین ما کارآمدی داشت نیازی به این ستاد‌ها و کارگروه‌ها نبود. چون ملاک و معیار ما قانون است و از این رو تصمیمات این ستاد‌ها و کارگروه‌ها موقت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان ابراز کرد: اگر بخواهیم کشور را به نقطه مطلوب و در شان مردم عزیزمان برسانیم راهی جز تکیه بر اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن تحریم‌ها و آنچه مقام معظم رهبری در حوزه تولید بر آن تأکید و تبیین کردند نداریم.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به خارج داشتن مشکلات کشور را حل نمی‌کند، گفت: نه غرب و نه شرق هیچ‌کس دلش به حالمان نمی‌سوزد. ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد و شعار ما می‌توانیم را در عرصه‌های مختلف به ظهور و بروز رسانده‌ایم.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه گفت: بیشترین تحریم‌ها را در حوزه دفاعی و هسته‌ای داشته‌ایم؛ اما بیشترین پیشرفت‌ها را در این حوزه‌ها به دست آوردیم. متأسفانه در حوزه‌های دیگر علی‌رغم اینکه این محدودیت‌ها را نداشتیم، اما همچنان وابستگی وجود دارد.

وی به عنوان مثال به به واردات بیش از 6 میلیارد دلاری نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: بررسی‌های کارشناسی ما می‌گوید که امکان تولید 100 درصد نهاده‌های دامی در کشور وجود دارد که باید زمینه را برای این موضوع فراهم کرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها