واکنش فریدون جیرانی به حواشی فیلم بی همه چیز

در پی برخی حواشی مطرح شده درباره فیلم بی همه چیز محسن قرائی و شباهت آن با یک فیلم آمریکایی به نام ملاقات ، فریدون جیرانی کارگردان سینما، واکنش نشان داد.

واکنش فریدون جیرانی به حواشی فیلم بی همه چیز
کد خبر: 464258
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۵:۴۷:۳۲

اعتمادآنلاین| این کارگردان و صاحب نظر در متن کوتاهی نوشت : دو فیلم در دو سوی جهان از یک نمایشنامه (ملاقات با بانوی سالخورده) اقتباس کردند. هر دو فیلم به دلیل استفاده از ستارگان سینما، پایان نمایشنامه را تغییر دادند.

در هر دو فیلم، زن ؛ مرد را می بخشد و می رود تا مرد فیلم زنده بماند تا تماشاگر از قهرمانان فیلم متنفر نشود. هر دو فیلم از پیرنگ نمایشنامه استفاده کردند اما با دو نگاه متفاوت که پشت دو نگاه می توان به دو تفکر رسید .تفکراتی که در دو جغرافیا تعریف می شود.

اما یکی در جغرافیای غرب برای فیلمسازش اعتبار نیاورد ولی دومی در جفرافیای شرق بهترین فیلم، فیلمسازش شد.

وقتی اقتباسی صورت می گیرد، تفکر، پشت اقتباس مهم است و اصلا فکر پشت فیلم است که جهان فیلم را مشخص می کند که جهان فیلم بی همه چیز از دل جامعه ای می اید که ما داخلش زندگی می کنیم.

و جهان فیلم ملاقات به دلیل آشفتگی فکری ، جهانی نشد برای اندیشیدن. قدر فیلم خودمان را بدانیم.

بی همه چیز جهانش ما را به مکاشفه نفس وا می دارد.

فیلم بی همه چیز ساخته محسن قرائی و به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی با نامزدی در 13 شاخه همراه با فیلم «یدو»، رکورددار کسب نامزدی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است،داستان این فیلم برگرفته از نمایشنامه «ملاقات با بانوی سالخورده» نوشته «فریدریش دورنمات» است و در خلاصه داستان آن آمده است:

روستایی دورافتاده سال‌هاست که رونق پیشین را ندارد. ساکنین یا کوچ اجباری کرده‌اند یا اگر مانده‌اند در فقر و بدبختی به سر می‌برند، روستا اما مهمانی دارد…

پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، زهیر یاری، عیسی یوسفی پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری، محسن نوری، مهران وثوقی، رویا بختیاری، اسدالله منجزی، آسیه سلطانی، نسیم فروغ، سارا افشار، امیر شاه علی، محمدمهدی بخشی گروه بازیگران «بی همه چیز» را تشکیل می دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها