کد خبر: 464267
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۶:۵۵:۲۳
| |

شهردار رشت در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان عنوان کرد:

اختصاص 93 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند

سید محمد احمدی روز (سه‌شنبه 21 بهمن) در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه کشور در استانداری گیلان برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های پسماند شهر رشت پرداخت و اظهار داشت: شهرداری برای اجرای پروژه‌های پسماند به حمایت سازمان برنامه و بودجه نیاز دارد.

اختصاص 93 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند
کد خبر: 464267
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ۱۶:۵۵:۲۳

اعتمادآنلاین| سید محمد احمدی روز (سه‌شنبه 21 بهمن) در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه کشور در استانداری گیلان برگزار شد، به تشریح آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های پسماند شهر رشت پرداخت و اظهار داشت: شهرداری برای اجرای پروژه‌های پسماند به حمایت سازمان برنامه و بودجه نیاز دارد.

احمدی ساخت دو سالن سوله تخمیر برای افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم که با تکمیل یکی از سالن ها که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اختصاص آن برای اورهال کردن تجهیزات در حال تهیه، بتوانیم تا پایان سال مالی کارخانه کود آلی را به ظرفیت 500 تن برسانیم.

وی افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی از 500 تن به هزار تن را بخش دیگری از برنامه های شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: روزانه هزار و 200 تن زباله در سراوان دفن می‌شود که از این مقدار زباله، 600 تن آن متعلق به شهر رشت است.

شهردار رشت با بیان اینکه در حال حاضر زباله‌های 50 روستا و بسیاری از شهرهای اطراف به سراوان آورده می‌شود، افزود: برای پروژه افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی از 500 به هزار تن حدود 34 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که راه اندازی این خط از پروژه میتواند گام مهمی برای کاهش ورودی زباله به محل دفن زباله در سراوان باشد.

سید محمد احمدی به تولید برق از زباله پس از نصب دستگاه زباله‌سوز اشاره کرد و گفت: تمام تلاش شهرداری این است که بتواند پروژه‌های حوزه پسماند خود را در موعد مقرر به سرانجام برساند و در این مسیر از سازمان برنامه، بودجه هم تقاضای حمایت و تأمین اعتبارات لازم را داریم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت با عنایت و با دستور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور 93 میلیارد تومان بابت پروژه‌های پسماند در سال 99 دریافت خواهد کرد، بیان داشت: امیدواریم برای استمرار اجرای پروژه‌های پسماند در سال 1400 نیز از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه بهره‌مند باشیم.

منبع: واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها