گفتگوی «بلینکن» با همتای سعودی پیرامون تقویت مواضع دفاعی عربستان

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای عربستانی خود، پیرامون تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ یمن و تقویت مواضع دفاعی عربستان با وی گفتگو کرد.

گفتگوی «بلینکن» با همتای سعودی پیرامون تقویت مواضع دفاعی عربستان
کد خبر: 464307
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ۰۹:۱۶:۴۹

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز پنج شنبه (به وقت تهران) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده با «فیصل بن فرحان آل سعود» همتای عربستانی خود گفتگو کرده است.

طبق این بیانیه، در این تماس تلفنی دو طرف پیرامون تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در یمن و تقویت مواضع دفاعی عربستان با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که این دو مقام، «رئوس مهم ارتباط دیپلماتیک جهت یافتن یک توافق سیاسی برای جنگ در یمن را تعیین» و «در مورد تلاش‌های مشترک برای تقویت مواضع دفاعی عربستان علیه حملات به این کشور گفتگو کردند».

ساعاتی پیش وزارت امور خارجه عربستان نیز از دیدار وزیر خارجه این کشور با فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه سعودی در ریاض با «تیموثی لیندرکینگ»، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، در این دیدار تلاش‌های مشترک برای حمایت از ابزار دستیابی به راه حل جامع سیاسی بحران یمن مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به تازگی لیندرکینگ را به عنوان نماینده ویژه خود در امور یمن تعیین و بر لزوم پایان دادن به جنگ در این کشور تأکید کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها