خشونت‌های رو به رشد افغانستان

مقام‌های افغانستان امروز (شنبه) از کشته شدن دست کم چهار نیروی امنیتی این کشور از جمله یک فرمانده و زخمی شدن هفت تن دیگر در نتیجه وقوع چندین انفجار در شرق و جنوب افغانستان خبر داده و گفتند: سه غیرنظامی نیز در شرق کشور زخمی شده‌اند.

خشونت‌های رو به رشد افغانستان
کد خبر: 464699
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۳:۳۶:۵۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این سه حمله را برعهده نگرفته که گفته می‌شود در بحبوحه خشونت‌های رو به رشد در افغانستان و افزایش درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان طالبان به وقوع پیوسته است.

همچنین در جریان یکسری انفجار بمب کنار جاده‌ای در هفته‌های اخیر مقام‌های دولتی، قضات، خبرنگاران و فعالان حقوق بشری کشته شده‌اند.

این درگیری‌های خونین در حالی رخ می‌دهند که مذاکرات صلح با میانجی‌گری آمریکا در دوحه، قطر بین طالبان و نمایندگان دولت کابل در ماه‌های اخیر با تنش‌ها و اختلالاتی روبرو شده است.

تیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی توافق صلح میان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان در فوریه 2020 در قطر است.

بر اساس این توافق، تمامی نیروهای آمریکایی و نیروهای متحدانش باید تا اول مه سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند.

آمریکا در پی امضای این توافق نیروهایش را در افغانستان از 12 هزار تن به 2500 تن کاهش داد. اما خشونت‌ها در افغانستان همچنان بالاست و دولت‌های کابل و واشنگتن، طالبان را مسؤول این خشونت‌ها می‌دانند.

امروز همچنین یکی از سخنگوهای پلیس در ولایت قندهار اعلام کرد، در نتیجه انفجار یک خودروی هاموی پر از مواد منفجره در یک ایست پلیس، هفت پرسنل زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرده است، 18 شبه نظامی طالبان در عملیاتی در منطقه ارغنداب در ولایت قندهار که جمعه شب انجام شد، کشته و 9 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین در نتیجه انفجار در منطقه چاپا دارا در ولایت کونار در شرق افغانستان، چهار پلیس محلی از جمله یک فرمانده کشته شدند.

انفجار بمب کنار جاده‌ای در جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان نیز باعث زخمی شدن سه غیرنظامی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها