کد خبر: 464736
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۵:۳۴:۲۰
| |

حضور 13 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

13 عضو کابینه این هفته با حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهند بود. همچنین کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی به طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را بررسی می‌کند.

حضور 13 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس
کد خبر: 464736
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۵:۳۴:۲۰

اعتمادآنلاین| 13 عضو کابینه این هفته با حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ می‌دهند.

این هفته محمدجواد ظریف، امیر حاتمی، فرهاد دژپسند، سید محمود علوی، سعید نکمی، محسن حاجی میرزایی، رضا اردکانیان، عبدالرضا رحمانی فضلی، علیرضا رزم حسینی، سید کاظم خاوازی و محمد شریعتمداری با حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهند بود.

بر این اساس محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه روز یکشنبه به منظور بررسی تدابیر و اقدامات انجام شده درخصوص بازگشت شرکای برجامی به برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می‌یابد. سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز سه شنبه به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان میهمان این کمیسیون خواهد بود.

کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس روز سه شنبه رسیدگی به طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را با حضور رئیس کمیته بررسی کننده و کارشناس مرکز پژوهش‌ها بررسی می کند.

همچنین کمیسیون اصل 90 بررسی لایحه قانون اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر مصوبات شورای عالی کشور در اصل 90 و لایحه اصلاح ماده 3 قانون نظارت بر رفتار نمایندگان (هدایایی شغلی) در اصل 90 را در دستور کار دارد.

روز دوشنبه منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون آموزش حضور می یابد. شریعتمداری دوشنبه همچنین برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند.

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت و معدن روز دوشنبه برای پاسخ به سوال برخی از نمایندگان در کمیسیون اقتصادی حضور پیدا می‌کند و رحمانی فضلی وزیر کشور روز سه‌شنبه برای پاسخگویی سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون امور داخلی کشور و شورا حضور می یابد.

کمیسیون انرژی مجلس این هفته روز یکشنبه طرح الزامات اجرای توزیع و عرضه سوخت (سی ان جی) در کشور را بررسی می‌کند.

کمیسیون برنامه و بودجه هم طرح حمایت از خیرین سلامت و لایحه تامین قیر برای پروژه‌های راهسازی استانی و روستایی را در دستور کار دارد.

وزیران بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش هم با حضور در جلسات کمیسیون بهداشت پاسخگوی نمایندگان خواهند بود.

این در حالی است که طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک روز یکشنبه در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌شود.

کمیسیون عمران لایحه مشارکت عمومی و خصوصی را بررسی می‌کند و درخواست تحقیق و تفحص از آزادراه اصفهان شیراز را با دعوت از وزرای دفاع راه و شهرسازی برگزار می‌کند. این کمیسیون روز سه‌شنبه هم با دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوع توزیع مصالح ساختمانی و قیمت آن را بررسی می‌کند.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس روز سه‌شنبه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات و اموال غیرمنقول داده شده از شورای نگهبان بررسی خواهد کرد.

سید کاظم خاوازی، وزیر جهاد و کشاورزی و رضا اردکانیان وزیر نیرو هم این هفته مهمان کمیسیون کشاورزی خواهند بود تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

محمد شریعتمداری هم روز دوشنبه در کمیسیون اجتماعی پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها