کد خبر: 464806
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۰۸:۴۳:۲۸
| |

حسین قورچیان؛ صداگذار سینما:

چرخ سینماها به حرکت درآمده است/ کمکی که کرونا به سینما کرد!

حسین قورچیان صداگذار سینما بیان کرد که به نظر می‌رسد چرخ سینماها به حرکت درآمده و مردم بیشتر از گذشته از بازگشایی سینماها استقبال می‌کنند.

چرخ سینماها به حرکت درآمده است/ کمکی که کرونا به سینما کرد!
کد خبر: 464806
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۰۸:۴۳:۲۸

اعتمادآنلاین| حسین قورچیان صداگذار سینما، درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: من به دلیل فشارهای سال گذشته تصمیم گرفته بودم کارهای کمتری را در دست بگیرم به همین دلیل صداگذاری برخی از پروژه‌ها را قبول نکردم البته صداگذاری دو سه فیلم را برای جشنواره فیلم فجر انجام داده بودم که در لیست 16 فیلم نامزد شده قرار نگرفتند.

این روزها هم مشغول انجام صداگذاری فیلم سینمایی «پر سوم» هستم ضمن اینکه کار صداگذاری اولین فیلم میلاد دایمی را نیز در دست دارم.

وی افزود: «پر سوم» روایت داستان خواهر و برادری است که پدر و مادرشان گله‌ای را به آنها می‌سپارند، پس از درگیری‌هایی این دو بچه در فضایی گیر می‌افتند و… و. درواقع داستان حول محور این دو کودک می‌چرخد.

اتمسفر صوتی این فیلم هم به گونه‌ای است که فضای تنهایی و خطراتی را به تصویر می‌کشد که طبیعت وحشی می‌تواند به وجود آورد.

قورچیان بیان کرد: من کار صداگذاری گونه‌های مختلف سینما را انجام می‌دهم به همین ترتیب در بدترین شرایط هم کاری برای انجام داشته‌ام یک سری از همکاران تنها کار صداگذاری فیلم‌های سینمایی را به عهده می‌گیرند اما من سعی می‌کنم با همه طیف‌ها کار کنم مثلاً امسال کار صداگذاری چیزی حدود 8 انیمیشن را انجام دادم. البته برخی از این انیمیشن‌ها صداگذاری جدی تری به نسبت برخی از فیلم‌های سینمایی دارند در کنار این موضوع کار صداگذاری آثار مستند و چند فیلم کوتاه را هم به سرانجام رساندم. سال گذشته حجم کاری زیادی داشتم به طوری که چهار فیلم را باید به جشنواره فیلم فجر می‌رساندم در کنار آنها چند کار دیگر را نیز باید به سرانجام می‌رساندم این ترافیک کاری فشار مضاعفی را وارد کرده بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتم هر کار خوبی که پیش می‌آید را انجام بدهم ضمن اینکه خودم را محدود به فیلم‌های سینمایی نکردم بلکه سعی کردم کارهایی را انجام بدهم که بیشتر باب میلم است البته کرونا هم به این قضیه کمک کرد و باعث شد تولیدات کمتر شوند.

این صداگذار در بخش دیگر از صحبت‌هایش گفت: با برگزاری جشنواره فیلم فجر روند سینما رفتن مردم بهتر شد البته اگر محدودیت‌های کرونایی نبود، مردم بیشتر استقبال می‌کردند.

در این میان برگزاری جشنواره‌های دیگر به شکل آنلاین شیوه‌ای نوین در نمایش فیلم‌ها ایجاد کرد برای مثال ما به عنوان افراد فنی چندان با اکران آنلاین موافق نبودیم چون معتقد بودیم کیفیت کارهایمان باید در سینما بیشتر دیده و شنیده می‌شود ولی پخش آنلاین آثار باعث شد طیف گسترده‌ای از مخاطبان به تماشای آثار بنشینند پیش از این، چنین بود که هر سال تنها عده‌ای خاص به تماشای آثار می‌نشستند.

به نظرم چرخ سینماها به حرکت درآمده است چند روز پیش هم که مشغول چک نسخه‌ای از «قصیده گاو سفید» بودیم باید بلافاصله بعد از انجام کار سالن را ترک می‌کردیم چون سانس بعدی به سرعت شروع می‌شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها