کد خبر: 464866
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۱۱:۰۳:۳۰
| |

گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات باز هم قوت گرفت / پورمختار: اخیرا دوستانی به لاریجانی پیشنها داده‌اند، به نظر می‌آید ایشان زمینه‌ای برای حضور داشته باشد

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: احتمالا آقای لاریجانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود. البته شخصا صحبتی با ایشان نداشتم اما برخی دوستان اخیرا پیش آقای لاریجانی رفته‌اند، پیشنها داده‌اند و به نظر می‌آید که ایشان زمینه‌ای برای حضور داشته باشد.

گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات باز هم قوت گرفت / پورمختار: اخیرا دوستانی به لاریجانی پیشنها داده‌اند، به نظر می‌آید ایشان زمینه‌ای برای حضور داشته باشد
کد خبر: 464866
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۱۱:۰۳:۳۰

اعتمادآنلاین| اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری لحظه شماری می کنند و تعدد کاندیدا نیز دغدغه ای برای آنها محسوب نمی شود. گویا به یک اجماع نانوشته رسیدند که همه مدعیان هر چه در چنته دارند رو کنند تا نتیجه تأییدصلاحیت نامزدها اعلام شود، بعد از آن برای اجماع و کاهش کاندیداها تلاش خواهند کرد.

محمدعلی پورمختار درباره کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در انتخابات 1400 گفت: آقای رئیسی نزد گروه ها و نیروهای اصولگرا جایگاه مطلوبی دارد و اجماع حول نام ایشان با سهولت بیشتری انجام می شود. البته آنچه اهمیت دارد اقبال مردمی است، با توجه به اقدامات آقای سیدابراهیم رئیسی در قوه قضائیه، مردم به نامزدی ایشان خیلی امیدوارانه نگاه می کنند.


وی افزود: آقای قالیباف نسبت به سال 96 نیز جایگاه سیاسی اش بالاتر رفته و هم اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی است، از ظرفیت های این جایگاه هم استفاده می کند، به سفرهای استانی می رود. برای حل مشکلات کشور تلاش هایی در حوزه نظارتی و قانونگذاری انجام می دهد. طبیعتا اقدامات او نزد افکارعمومی مورد توجه است.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: آقای جلیلی فعال است، سفر استانی می رود، در حوزه اجرایی و تقنینی مسائل را رصد و دیدگاه هایش را بیان می کند. در واقع تلاش می کند فراتر از جایگاه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظاهر شود و اثرگذاری خود را در حوزه سیاسی و مردمی داشته باشد.

وی درباره حضور همزمان رئیسی، قالیباف، جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادامه داد: آنها باید قبل ثبت نام نامزدها با هم توافق کنند و در نهایت یک نفر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و شانس آقای رئیسی نسبت به آقایان قالیباف و جلیلی از لحاظ رأی و اقبال مردمی فعلا بالاتر است. اما اگر هر سه بیایند و در هفته آخر بخواهند چنین تصمیمی بگیرند که یک نفر بماند و دو نفر دیگر کنار بروند، با این اتفاق شاید همه آرا در یک سبد جمع نشود بنابراین بهتر است که قبل از نام نویسی نامزدها این اتفاق بیفتد که شانس رأی آوری بیشتر شود.

پورمختار درباره نامزدی علی لاریجانی در انتخابات 1400 گفت: پایگاه و خاستگاه آقای لاریجانی اصولگرایی است، گرچه امکان دارد اعتدالیون و بخشی از اصلاح طلبان نیز به او اقبال نشان دهند. البته آقای لاریجانی هم فارغ از طیف اصولگرا ممکن است حضور داشته باشد و رأی خودش را هم در جامعه دارد.

وی با اشاره به محاسن کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات پیش رو، افزود: ایشان مشاور رهبر انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت است و امروز نیز دور از صحنه سیاست و تصمیم گیری های کلان کشور نیست و اقبال خوبی هم در بخش هایی از جامعه دارد. به نظر احتمالا آقای لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود. البته شخصا صحبتی با ایشان نداشتم اما برخی دوستان اخیرا پیش آقای لاریجانی رفته اند، پیشنها داده اند و به نظر می آید که ایشان زمینه ای برای حضور داشته باشد.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها