محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت:

اقتصاد ایران بدون مرز و سرباز است / محسن رضایی هشدار می‌دهد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون بهترین موقعیت برای جهش کارآفرینان است و هیچگاه دولت‌ها مثل این دوره به کارآفرینان محتاج نشده بودند زیرا ناخواسته اتکای دولت به درآمدهای نفتی کم شده است.

اقتصاد ایران بدون مرز و سرباز است / محسن رضایی هشدار می‌دهد
کد خبر: 464889
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دعوت دو یادواره شهدای شهرستان تایباد و شهرستان تربت جام به خراسان رضوی سفر کرده است، صبح یکشنبه 26 بهمن با اعضای مجمع خیرین کارآفرین خراسان رضوی دیدار کرد.

رضایی در این دیدار، ضمن تبریک ماه رجب و با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی و نوکری مردم گفت: امروز کشور ما در در یک جبهه اقتصادی و نبرد سخت و بی صدا قرار دارد. در جبهه نبرد اقتصادی، صدای انفجار شنیده نمی‌شود اما آثار آن را در کوچه و خیابان و خانه‌های مردم می‌بینیم. این نبرد اقتصادی از ضعف ما شروع شده کما اینکه جنگ تحمیلی هم با حمله ارتش عراق زمانی آغاز شد که ما دچار بی‌نظمی و آشفتگی در نیروهای سیاسی و نظامی بودیم.

وی افزود: این بار دشمن مطالعه کرده و دیده که اقتصاد ایران بدون مرز و سرباز است. مردم گلایه‌مندند و می‌گویند کاش کسی می‌گفت من سخنران نیستم من سربازم. شما کارآفرین‌ها سرباز اقتصاد ملی هستید. از فروش نفت ما جلوگیری کرده‌اند، صادرات و واردات ما را محدود کرده‌اند و به بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی فشار آورده‌اند که با کشور ما همکاری نکنند. وقتی تجارت ایران با مشکل روبرو شود، بازخورد این اتفاق می‌توانست به تضعیف نظام از درون منجر شود که بحمدالله مردم هشیار بودند اما ای کاش از این فرصت برای اصلاح نقاط آسیب‌پذیر استفاده می‌کردیم و مشابه اقتداری که در دفاع به دست آوردیم را در اقتصاد پیدا می‌کردیم. ما در جنگ دو خرمشهر را در جنگ آزاد کردیم، یکی شهری زیبا و مظلوم در خوزستان و یکی اقتدار دفاعی کل ایران که فتح دوم بالاتر و بزرگ‌تر از فتح اول است.

رضایی گفت: از اواخر دولت آقای احمدی نژاد، تحریم‌های اقتصادی شروع شده و ما نتوانسته‌ایم اقتدار اقتصادی را به دست بیاوریم. شما خیریه‌ها که مستقل از دولت هستید می‌توانید از ظرفیت‌های خود در جهت اشتغال آفرینی و جهش تولید اقتصادی استفاده کنید. کارآفرینی بسیار مهم است. ایجاد کسب و کار، محصول فراهم شدن شرایط مناسب در محیط رقابتی و متنوع کسب و کارها است که به چهار عامل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی مرتبط است. البته محیط کسب و کار با سهولت ایجاد کسب و کار متفاوت است اما این دو مفهوم، نزدیک به هم هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارآفرینی معمولاً مرتبط با تشخیص فرصت‌ها، تولید و خلق فرصت‌ها است. نوآوری، خلاقیت و فرصت‌هایی که در بازار هست را باید تشخیص بدهیم تا موفق شویم. شناخت بازارها و نوآوری در فناوری و ارائه محصول، به ارزش آفرینی کارآفرینان مرتبط می‌شود. مهارت لازم است اما کافی نیست. انسان‌های ارزش آفرین اگر توانمند شوند، می‌توانند با کنترل هیجانات خود، موفق شوند.

رضایی تصریح کرد: اگر بتوانیم چنین مدیران ارزش آفرینی را پیدا کنیم که فرصت‌های بازار را به نفع اقتصاد ملی تشخیص دهند، در همین شرایط تحریم‌های اقتصادی، بازارهای جدیدی را پیدا می‌کنند. الان بازار داخل و منطقه آسیای جنوب غربی، تشنه کالاهای ساخت ایران است و نباید برای تولید و ارائه محصولات ایرانی تردید کرد. اکنون بهترین موقعیت برای جهش کارآفرینان است و هیچگاه دولت‌های ایران مثل این دوره به کارآفرینان محتاج نشده بود زیرا بواسطه تحریم‌های ظالمانه، نفت را از دولت گرفته‌اند. بازار داخل و منطقه هم نیازمند کالاهای ایرانی است اما از این دو فرصت استفاده نشده است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: موضوع کارآفرینی در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید محوری قرار گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت باید با همه توان، مسیر را برای فعالیت کارآفرینان باز کند و کارآفرینان هم به این موضوع به چشم یک جهاد نگاه کنند و نقش موثر خود را با کشف انسان‌های ارزش‌آفرین ایفا کنند. ان‌شاءالله با این رویکرد، در حمایت و توانمندسازی محرومان موفق می‌شویم و تحریم‌ها را خنثی یا کم اثر خواهیم کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها