کد خبر: 465030
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۸:۵۱:۰۰
| |

طلایی: جریان سوم عامل عدم دستیابی جبهه انقلاب به اجماع است

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: همیشه جریان سومی وجود دارد که در کشور خود را نشان می‌دهد و عموما به نوعی عامل عدم دستیابی جبهه انقلابی به اجماع بوده است.

طلایی: جریان سوم عامل عدم دستیابی جبهه انقلاب به اجماع است
کد خبر: 465030
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۸:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی طلایی، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با انتخابات 1400 و روند برنامه‌ریزی جریان اصولگرا گفت: همه چیز بستگی دارد که آیا جریان اصلاحات به طور مشخص در عرصه انتخابات حاضر می شود و چگونه حاضر خواهد شد؟ این مسئله هنوز محل ابهام است ولی از مباحث تعیین کننده خواهد بود. ما هنوز مواضع شفافی از اصلاح طلبان برای نحوه ورود به انتخابات 1400 نشنیده ایم.

او افزود: اظهارنظر در چنین شرایطی کار را سخت و پیچیده می کند. اگر فرض بر این باشد که جریان اصلاحات در انتخابات 1400 مشارکت نمی کند رقابت در بین نیروهای انقلاب خواهد بود و این رقابت خوب است و منعی ندارد و عدم حضور اصلاح طلبان در چنین شرایطی مثبت واقع می شود. در واقع در شرایطی که حریفی در مقابل این جبهه حضور نداشته باشد رقابت خوب خواهد بود. به هر حال هدف ما این است که کشور به دست نیروهای انقلابی با اولویت معیشت و رفاه مردم اداره شود. در غیر این صورت مثل دوره های پیش با یک دو قطبی انتخابات روبرو می شویم و اصلاح طلبان با ابزار دو قطبی سازی جامعه، تلاش خواهند کرد تا برنده انتخابات باشند.

او اضافه کرد: در چنین شرایطی به طور طبیعی اولویت اول گفتمان انقلابی، اصولگرا و ولایی این است که به وحدت رویه دست پیدا کنند و با یک حضور در مقابل‌ حریف حاضر شوند. امروز جریان هایی برای انتخابات 1400 مطرح هستند که خود را در قالب هیچ یک از این دو گروه تعریف نمی کنند. نه می گویند ما اصلاح طلب هستیم و نه می گویند ما ولایی و اصولگرا و منتصب به جریان انقلابی هستیم.

طلایی تاکید کرد: همیشه جریان سومی وجود دارد که در کشور خود را نشان می دهد و عموما به نوعی عامل عدم دستیابی جبهه انقلابی به اجماع بوده است. این احتمال متصور است و نمی توان از کنار این موضوع عبور کرد. اصولگرایان باید تکلیف خود را با این جریان مشخص کنند. اگر احمدی نژادی ها و پایداری چی ها در سبد نیروهای انقلابی تعریف می‌شوند


او در پایان اظهار کرد: اگر یک طرف بخواهد و دیگری نخواهد و ضرر زننده به بازی باشد باید بپذیریم که این نیروها نمی خواهند خود را با اصولگرایان هماهنگ‌ کنند و می‌خواهند به عنوان نیروی سومی حضور و ظهور داشته باشند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها