«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

دوباره به مارسیال توهین شد / اینستاگرام با نژادپرستی مبارزه نمی‌کند

روزنامه‌های ورزشی اروپا در پانزدهمین روز از ماه فوریه نگاهی داشتند به برگزاری رقابت‌های فوتبال در قاره سبز. روزنامه‌های انگلیس دیدارهای شب گذشته لیگ برتر جزیره، روزنامه‌های ایتالیایی صدرنشینی اینتر در سریA و روزنامه‌های اسپانیا پیروزی رئال مادرید در لالیگا را بررسی کرده‌اند.

دوباره به مارسیال توهین شد / اینستاگرام با نژادپرستی مبارزه نمی‌کند
کد خبر: 465086
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی اروپا در پانزدهمین روز از ماه فوریه نگاهی داشتند به برگزاری رقابت‌های فوتبال در قاره سبز. روزنامه‌های انگلیس دیدارهای شب گذشته لیگ برتر جزیره و حواشی آن را پوشش دادند و روزنامه‌های ایتالیایی هم به پیروزی اینتر برابر لاتزیو و صدرنشینی این تیم در سریA پرداخته‌اند. در اسپانیا هم روزنامه‌ها نگاهی داشتند به پیروزی رئال مادرید در لالیگا و همچنین قهرمانی بارسلونا در جام حذفی بسکتبال اسپانیا.

***

رقابت‌های لیگ برتر جزیره شب گذشته ادامه پیدا کرد و در یکی از مهمترین دیدارها منچستریونایتد به مصاف وست‌بروم‌ویچ رفت. دیداری که در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا شاگردان اوله گونار سولسشایر از صدر جدول دورتر شوند. البته این دیدار یک حاشیه دیگر هم داشت و آن هم توهین‌های نژادپرستانه هواداران منچستریونایتد به آنتونی مارسیال، ستاره فرانسوی این تیم، بود. این بازیکن فرانسوی چند هفته‌ای است که با این مشکل دست به گریبان است و این اتفاق کم کم به حاشیه بزرگ برای فوتبال انگلیس تبدیل شده است.

روزنامه «میرور» چاپ انگلیس با انتشار عکسی از این مهاجم یونایتد نوشته: «دوباره نه». میرور در ادامه در گزارشی از واکنش منفعلانه اینستاگرام به این اتفاق انتقاد کرده است. در این گزارش آمده: «باشگاه منچستریونایتد از شبکه‌های اجتماعی درخواست کرده تا خودشان را برای مقابله با نژادپرستی آنلاین تقویت کنند.»

این درحالی است که اینستاگرام در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود مجازات‌های سختگیرانه‌ای برای متخلفان در نظر می‌گیرد اما در عمل هیچ کاری برای مقابله با این مسئله انجام نداده است. همین موضوع باعث شده تا خشم مبارزان ضد نژادپرستی برانگیخته شود. آنها این نحوه مقابله اینستاگرام با نژادپرستان را مسخره توصیف کرده‌اند.

میرور در این گزارش نوشته، شرکت‌های توییتر و فیس‌بوک، تاکید می‌کنند که نژادپرستی جایی در این شبکه‌های اجتماعی ندارند اما افرادی که در این هفته‌ها به بازیکنان فوتبال لیگ جزیره توهین کرده‌اند همچنان به فعالیت خودشان در اینستاگرام و توییتر ادامه می‌دهند.

1

روزنامه «استاراسپورت» دیگر روزنامه ورزشی انگلیس نگاهی داشته به پیروزی جالب آرسنال برابر لیدزیونایتد. میکل آرتتا حالا با جوانان خودش حسابی در لیگ برتر جزیره می‌درخشد. این روزنامه در ادامه نگاهی کرده به تساوی منچستریونایتد برابر وست‌بروم‌ویچ. دیداری که بازیکنان منچستر اعتقاد داشتند داور می‌توانست یک پنالتی برای آنها بگیرد. هری مگوایر بعد از این دیدار گفت داور باید خطای پنالتی روی او را اعلام می کرد و از تصمیم VAR به شدت انتقاد کرد. هرچند کارشناسان داوری فوتبال انگلیس اعتقاد داشتند که کاپیتان یونایتد پیش از خطا در آفساید قرار داشته است.

1

روزنامه «رکورد» چاپ پرتغال در پانزدهمین روز از ماه فوریه نگاهی داشته به تساوی بنفیکا برابر موریرنز. بنفیکا با پیروزی در این بازی می توانست خودش را به صدر جدول نزدیک کند اما چنین اتفاقی رخ نداد و حالا این تیم با 37 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی لیگ پرتغال قرار دارد. این روزنامه درباره تساوی بنفیکا در بازی شب گذشته نوشته: «اینجوری سخته». تیتری که به نوعی زنگ خطر برای این تیم به شمار می‌رود.

1

روزنامه «آبولا» چاپ پرتغال هم در شماره امروز خودش نگاهی داشته به تساوی بنفیکا در لیگ پرتغال. این روزنامه نوشته: «عقاب‌ها مجازات شدند و شاید از کورس قهرمانی عقب بمانند.»

1

روزنامه «کوریره دلو اسپورت» چاپ ایتالیا تیتر اصلی خودش را به روملو لوکاکو و درخشش این بازیکن در فوتبال ایتالیا و باشگاه اینتر اختصاص داده و نوشته: «لوکاکو تاپ». تیتری که اشاره به گلزنی این بازیکن در بازی شب گذشته اینتر برابر لاتزیو دارد. اینتر با پیروزی در این دیدار صدرنشین سریA ایتالیا شد.

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت» دیگر روزنامه ورزشی ایتالیا هم به پیروزی اینتر برابر لاتزیو و صدرنشینی این تیم در لیگ این کشور اشاره کرده است. اینتر بعد از 22 هفته توانست صدرنشین شود.

1

روزنامه «توتو اسپورت» هم با تیتر «فرار اینتر» به استقبال صدرنشینی این تیم در ایتالیا رفته است. هر چند باید دید این تیم می تواند صدرنشینی خودش را حفظ کند یا اینکه دوباره شاهد حضور میلان و یا یوونتوس در صدر جدول خواهیم بود.

1

روزنامه «مارکا» چاپ اسپانیا با تیتر «کارایی آلمانی» به پیروزی 2 بر صفر رئال مادرید برابر والنسیا پرداخته است. رئال مادرید با پیروزی در این دیدار 49 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر به رده دوم جدول لالیگا رسید.

1

روزنامه «as» هم با انتشار عکسی از شادی بازیکنان مادرید، با تیتر «قدم زدن بدون رقیب» شرایط رئال مادرید در لالیگا را بررسی کرده است. شاگردان زیدان شب گذشته و در هفته بیست و سوم لالیگا به مصاف والنسیا رفتند و با گل‌های کریم بنزما و تونی کروس پیروز این میدان شدند.

1

روزنامه «موندو» اما نگاهی داشته به قهرمانی تیم بسکتبال بارسلونا در جام حذفی این کشور. بارسلونا با پیروزی برابر رقیب سنتی خودش یعنی رئال مادرید توانست قهرمان کوپا دل ری شود. این روزنامه با تیتر «سرود قهرمانی» صفحه اول خودش را منتشر کرده است.

1

روزنامه «اسپورت» چاپ اسپانیا هم با انتشار عکسی از قهرمانی تیم بسکتبال بارسلونا در کوپا دل ری نوشته: «من به شکلی بزرگ قهرمان می‌شوم». این روزنامه نوشته بسکتبال بارسلونا، رئال مادرید را تحقیر کرد و بازیکنان و کادر فنی این تیم عملکردی فوق‌العاده در این بازی داشتند.

این روزنامه البته به بازگشت جرارد پیکه به ترکیب اصلی بارسلونا اشاره کرده و نوشته: «او برای بازی کردن باید بیشتر تلاش کند.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها