کد خبر: 465111
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۱:۴۰:۳۶
| |

پاندمی کرونا، اقتصاد جهانی و تعامل با چین در دستورکار نشست گروه 7

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا اولین جلسه با رهبران گروه هفت را جمعه به صورت مجازی برگزار می‌کند و پاندمی کرونا، اقتصاد جهانی و تعامل با چین در دستورکار سخنرانی او خواهد بود.

پاندمی کرونا، اقتصاد جهانی و تعامل با چین در دستورکار نشست گروه 7
کد خبر: 465111
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۱:۴۰:۳۶

اعتمادآنلاین| براساس بیانیه کاخ سفید، این اولین نشست سران گروه هفت از ماه آوریل است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: این رایزنی مجازی با رهبران اقتصادهای پیشرو جهان فرصتی را برای رئیس جمهور بایدن برای بررسی برنامه‌ها برای شکست پاندمی کووید-19 و بازسازی اقتصاد جهانی فراهم میکند.

کاخ سفید اعلام کرد، بایدن روی اظهاراتش در مورد واکنش جهانی به تولید واکسن کووید-19 و توزیع و همچنین "ادامه تلاش‌ها برای بسیج و همکاری علیه تهدید ظهور بیماری‌های عفونی از طریق ظرفیت سازی کشوری و تامین بودجه امنیت سلامت" متمرکز خواهد بود.

بایدن دموکرات که بیستم ژانویه قدرت را پس از چهار سال حضور دونالد ترامپ جمهوریخواه با شعار "اول آمریکا" تحویل گرفت، تلاش دارد تا مشارکت دوباره در جهان و نهادهای جهانی را به نمایش بگذارد.

براساس بیانیه کاخ سفید، بایدن همچنین درباره "لزوم سرمایه گذاری به منظور تقویت رقابت جمعی و اهمیت به روزرسانی قوانین جهانی برای مقابله با چالش‌های اقتصادی نظیر آنچه از سوی چین دیده شد" رایزنی خواهد کرد.

بایدن همچنین قصد دارد دستورکار اقتصادی خودش را با شرکایش در جی هفت طرح کرده و آنها و تمام کشورهای صنعتی را به حفظ "حمایت اقتصادی برای بازسازی" و دیگر تدابیر جمعی ترغیب کند. تغییرات اقلیمی هم در این دستورکار خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها