کد خبر: 465114
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

تیم سازمان بهداشت جهانی در چین:

شیوع کرونا در چین در دسامبر 2019 بسیار گسترده‌تر از میزان اعلام شده بوده است

محققان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که شیوع ویروس کرونا در چین در ماه دسامبر 2019 بسیار گسترده‌تر از میزان اعلام شده بوده است.

شیوع کرونا در چین در دسامبر 2019 بسیار گسترده‌تر از میزان اعلام شده بوده است
کد خبر: 465114
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محققان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که نشانه‌هایی وجود دارد دال بر اینکه میزان شیوع ویروس کرونا در ووهان در دسامبر 2019 بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که پیشتر تصور شده است.

پیتر بن امبارک، پژوهشگر ارشد تیم اعزامی سازمان بهدات جهانی به چین گفت: «ویروس کرونا در ماه دسامبر در ووهان به طور گسترده‌ای در حال شیوع بود و این یک کشف جدید است.»

وی افزود: «این تیم چندین نشانه از شیوع گسترده‌تر ویروس در سال 2019 یافته است، به گونه‌ای که در ماه دسامبر بیش از 12 نوع از این ویروس در ووهان وجود داشته است.»

این تیم همچنین با اولین بیماری که به گفته مقامات چینی در تاریخ هشتم دسامبر بدون پیشینه سفر قابل توجهی مبتلا شده گفت‌و‌گو کرده است.

امبارک که متخصص ایمنی غذا در سازمان بهداشت جهانی است، افزود: «دانشمندان چینی 174 مورد ویروس کرونا در ووهان و اطراف آن در دسامبر 2019 را به تیم ارائه داده‌اند و این به مفهوم آن است که این بیماری طی همین ماه بیش از هزار نفر را در ووهان آلوده کرده است.»

وی گفت: «تیم سازمان بهداشت جهانی نوع ماده ژنتیکی ویروس را که در موارد اولیه ویروس کرونا بررسی کرده‌اند، گسترش داده است.»

به گفته امبارک این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد به جای بررسی نمونه‌های کامل، نمونه‌های ژنتیکی جزئی را بررسی کنند. به همین دلیل آن‌ها توانستند 13 توالی ژنوم مختلف را برای ویروس کرونا برای اولین بار از دسامبر 2019 جمع‌‌آوری کنند. این توالی‌ها اگر با بزرگ‌ترین داده‌های بیماران در چین در سال 2019 بررسی شود، می تواند سرنخ‌های ارزشمندی در مورد جغرافیا و زمان شیوع قبل از این دوره به دست دهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها