سرتیپ دوم فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح:

آمریکا به دنبال اعمال محدودیت سایبری برای کشورها است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به سیاست‌های تمامیت‌خواهانه آمریکا گفت: این کشور به دنبال اعمال محدودیت سایبری برای سایر کشورها است و شان می‌دهد آن‌ها ترس زیادی از پیشرفت سایر کشورها در حوزه سایبری دارند.

آمریکا به دنبال اعمال محدودیت سایبری برای کشورها است
کد خبر: 465148
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۳:۱۶:۲۷

اعتمادآنلاین| سرتیپ دوم فخری با اشاره به سیاست‌های تمامیت‌خواهانه آمریکا گفت: این کشور به دنبال اعمال محدودیت سایبری برای سایر کشورها است.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در همایش تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن 21 که صبح امروز دوشنبه در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تحرکاتی که در چند سال اخیر ایالات متحده آمریکا در بعد قانون‌گذاری و محدودیت‌هایی که در حوزه سایبر اعمال می‌کند نشان از اهمیت موضوع سایبر دارد به‌عنوان مثال وجود کمیته فضای مجازی که در کنگره آمریکا تشکیل شده، بروزرسانی قوانین این حوزه، اعمال فرماندهی مستقل سایبری، مرکز هماهنگ‌کننده سایبری کاخ سفید و آژانس ملی سایبری، برای این است که قوانینی برای حوزه سایبری بوجود آورند که دسترسی سایر کشورها را به این حوزه با چالش‌هایی مواجه سازند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: البته تمام این تلاش‌ها نشان می‌دهد آن‌ها ترس زیادی از پیشرفت سایر کشورها در حوزه سایبری دارند بر این اساس تلاش می‌کنند استانداردهای بین‌المللی برای عدم دست یابی سایر کشورها به دانش سایبری اعمال کنند.

وی گفت: کاهش زمان دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی برای آمریکا بسیار اهمیت دارد به همین دلیل در قالب پروژه‌ای برای کاهش زمان دانلود و آپلود تلاش دارند شبکه 12 هزار ماهواره‌ای را به تدریج در مدار قرار دهند که تاکنون تعداد 1325 ماهواره را در مدار قرار دادند؛ البته هم زمان با این پروژه در کره جنوبی، چین و انگلیس نیز اقدامات مشابه‌ای در حال پیگیری است.

امیر فخری تاکید کرد: این‌گونه تلاش‌ها نشان می‌دهد حوزه فناوری اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار است و کشورها این عرصه را مهم می‌دانند؛ لذا باید به این بخش از دانش ژئوپلتیک بیش از گذشته اهمیت قایل شویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها