کد خبر: 465235
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۷:۰۸:۳۹
| |

روسیه برای حل بحران فلسطین همراه آمریکا می‌شود؟

وزارت خارجه روسیه با اعلام آمادگی این کشور برای همکاری با آمریکا جهت حل بحران فلسطین، خواستار فراهم شدن شرایط برای از سرگیری مذاکرات مستقیم با وساطت گروه چهارجانبه شد.

روسیه برای حل بحران فلسطین همراه آمریکا می‌شود؟
کد خبر: 465235
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۷:۰۸:۳۹

اعتمادآنلاین| ولادیمیر سافرونکوف، نماینده وزارت خارجه روسیه در بحران فلسطین شامگاه دوشنبه با «هادی اَمر» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور فلسطین و رژیم صهیونیستی، تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی، اعلام کرد که واشنگتن و مسکو تمایل دارند برای ارتقای صلح در غرب آسیا و فیصله دادن به بحران فلسطین، همکاری سازنده‌ای داشته باشند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در این بیانیه آمده است: «دو طرف درباره چشم‌اندازهای همکاری بین مسکو و اشنگتن درخصوص راهکار [مناقشه] فلسطین-اسرائیل، از جمله چارچوب گروه چهارجانبه، صحبت کردند. طرف روسی از آمادگی ایالات متحده برای از سر گیری مشارکت کامل در گروه چهارجانبه استقبال کرده و از تقویت گفت‌وگوهای دوجانبه درباره مشکلات صلح خاورمیانه حمایت کرد».

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: «در کل، دو طرف بر تعهد متقابل برای همکاری سازنده جهت ارتقای فرایند صلح در خاورمیانه تاکید کردند».

مسکو همچنین گفت که اعضای گروه چهارجانبه (روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) توافق کرده‌اند که تماس‌های متناوبی در این خصوص داشته باشند و گفت‌وگو بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را حائز اهمیت می‌دانند.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه ذکر شده است: «طرف روسی بر اهمیت تلاش‌ها برای ایجاد شرایطی جهت از سر گیری هرچه سریعتر گفت‌وگوهای مستقیم فلسطینی-اسرائیلی با وساطت گروه چهارجانبه، بر مبنای راهکار دو دولتی و همزیستی مسالمت‌آمیز تاکید کرد».

به نوشته تاس، سافرونکوف در گفت‌وگو با اَمر تاکید کرد: «اقدامات یکجانبه غیرقابل هستند، خواه تحریک خشونت باشد، خواه توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری».

حدود دو هفته پیش بود که یک هیئت بلندپایه از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست «زیاد النخاله» برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات روسیه درباره آخرین تحولات فلسطین، به مسکو سفر کرد.

از سوی دیگر، کمیته چهارجانبه متشکل از آلمان، اردن، مصر و فرانسه فوریه سال گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تشکیل شد و هدف آن احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که از چند سال قبل در پی تشدید شهرک‌سازی این رژیم متوقف شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها