کد خبر: 465261
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۸:۳۴:۱۸
| |

امیدی که در روزگار سخت نویدبخش زندگی است

داوود امیری بیان کرد که در نمایشگاه «زردها بیهوده قرمز نشدند» به دنبال ایجاد «امید» تحت تأثیر «نور» بوده است؛ امیدی که در این روزگار سخت، نوید زندگی می‌دهد.

امیدی که در روزگار سخت نویدبخش زندگی است
کد خبر: 465261
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۸:۳۴:۱۸

اعتمادآنلاین| داوود امیری هنرمند عکاس و فیلمبردار سینما که نمایشگاه عکس‌هایش با عنوان «زردها بیهوده قرمز نشدند» تا 5 اسفندماه در گالری ثالث برپاست، درباره این نمایشگاه گفت: نگاه من در این نمایشگاه که شامل 15 قطعه عکس است، توجه به نور و سایه و تأثیرات آنها به عناصر پیدا و پنهان درون قاب است. مدت‌هاست روی این موضوع در برخورد با اشیا فکر می‌کنم که ثبت این نکات در عکس‌ها منجر به خلق زیبایی می‌شود.

وی درباره نقش «نور و سایه» در عکس‌هایش توضیح داد: نقش «نور» سهم مهمی در درک ما از واقعیت موجود و یا صورت تغییر یافته آن در زندگی دارد. جهان پر از رمز و راز است. همه گمان می‌کنند که نور واقعیت پیرامون ما را نمایان می‌کند اما بسیاری از مواقع این تاریکی است که موجب کشف و شهود بیشتری می‌شود و ذهن را درگیر می‌کند.

این هنرمند عکاس و فیلمبردار سینما تصریح کرد: همزمانی و نزدیکی «نور و سایه» موجب بروز یک اثر زیبایی‌شناسانه است و برای ثبت این آثار، گاهی باید ساعت‌ها منتظر تغییر نور بود.

امیری در پایان گفت: من در این مجموعه به دنبال ایجاد «امید» تحت تأثیر «نور» بودم، امیدی که در این روزگار سخت نوید زندگی بدهد. به اعتقاد من، دنیا هنوز پر از زیبایی است و باید با تکیه بر امید ادامه داد.

در استیتمنت این نمایشگاه به قلم حمیدرضا کرمی آمده است: «عکس‌های داوود امیری واقع‌گرایی عکس را تا مرز شاعرانگی انتزاعی گسترش می‌دهند. او از پس مسافتی دور به چشم اندازی که پیش چشم گشوده، نگاه می‌کند و چنان به عناصر طبیعت نزدیک می‌شود که پیوسته نشانی از نور را در عکس‌های خود پی می‌گیرد.

نور در کارهای او سوای آنکه اساس ابزار فناورانه ثبت دقیقه‌های شاعرانه است، نیز شهودی برآمده از مواجهه با طبیعت است، نشانه‌ای از نقش نمادین دیرپای نور به مثابه امید به گشایش و رهایی، در فرازین نگاه به ظلمت و نومیدی دارد.

به همین سبب حتی اگر به تلویح در تصویری ردی از زوال و تخریب- چون بافته‌ای رها در پیچ و تاب گذر آب در جویی- به چشم آید، باز نشان شریف حضور آدمی در غیبت تجسد مادی او با امید بازگشت به آغوش مادر زمین است.

تجربه پربار هنرمند در فیلمبرداری به او این موهبت را بخشیده که ترکیب بندی‌های درخشانی با رنگ و نور بر صفحه حساس دوربین عکاسی رقم زند، و گزیده‌ای از حاصل این مهرورزی مدام با طبیعت را پیش نگاه ما بگذارد.»

نمایشگاه عکس‌های داوود امیری با عنوان «زردها بیهوده قرمز نشدند» تا 5 اسفندماه در گالری ثالث برپاست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها