امتیازات برگزاری مجازی «فجر» از نگاه مدیر دفتر موسیقی ارشاد

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.

امتیازات برگزاری مجازی «فجر» از نگاه مدیر دفتر موسیقی ارشاد
کد خبر: 465312
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۰:۲۲:۲۳

اعتمادآنلاین| محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.

محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی در پیامی برای این دوره جشنواره نوشته است:

سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار می‌شود که شیوع بیماری همه‌گیر کووید 19 باعث تغییراتی در روند جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری اجراهای صحنه‌ای موسیقی در سرتاسر جهان شد و به جهت اقتصادی هنرمندان سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

اجراهای جشنواره سی‌وششم نیز با توجه به شرایط موجود، با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و احترام به حقوق جامعه، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

با وجود محدودیت‌های بهداشتی، در این جشنواره شاهد حضور حداکثری اهالی موسیقی در بخش‌های مختلف و خاصه بخش رقابتی در قالب جایزه باربد هستیم. در این بخش، آلبوم‌های دو سال اخیر هنرمندان در معرض ارزیابی هیأت انتخاب قرار گرفت. این حضور، به‌خصوص با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال و بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، باعث نشر گسترده‌تر موسیقی ایرانی برای مخاطبان بیشتر می‌شود.

بخش‌های متنوع دیگری نیز جشنواره سی‌وششم را کامل کرده‌اند. جایزه موسیقی و رسانه، به دلیل اهمیت رسانه در معرفی این حوزه هنری از دیگر گام‌های قابل‌توجه و مهم برای معرفی موسیقی کشور است.

جایزه‌ترانه نیز با هدف غنابخشی به محتوای ترانه‌ها و تشویق ترانه‌سرایان برای دومین سال پیاپی به جشنواره افزوده شد.

بخش مهم دیگری که در راستای توسعه‌ی دیپلماسی فرهنگی کشور هرساله مدِنظر برگزارکنندگان جشنواره بوده، بخش موسیقی ملل است.

حضور شش گروه بین‌المللی در قالب 13 هنرمند از کشورهای مختلف می‌تواند زمینه افزایش همکاری و توسعه تعاملات بین‌المللی فرهنگی و معرفی در عرصه موسیقی را فراهم آورد. با توجه به اهمیت پژوهش در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان، بخش پژوهش نیز از دیگر قسمت‌های حائز اهمیت جشنواره امسال است.

ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌ی سی‌وششم، از شورای محترم سیاستگذاری، دبیر ارجمند جشنواره، هیأت‌های محترم انتخاب و داوران در بخش‌های مختلف و دست‌اندرکاران اجرایی جشنواره که تمام تلاش خود را به‌کار بردند تا زیرساخت‌های فناوری برای اجرای هرچه بهتر این رویداد فرهنگی فراهم شود، قدردانی می‌کنم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها