کد خبر: 465375
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۲:۱۸:۳۶
| |

وزیر علوم:

نظام‌های آموزشی در کرونا مسیر 100 ساله را یک شبه طی کردند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نظام‌های آموزشی با ظهور ویروس کرونا، ‌مسیر 100 ساله را در یک حرکت غیرقابل باور یک شبه طی کردند.

نظام‌های آموزشی در کرونا مسیر 100 ساله را یک شبه طی کردند
کد خبر: 465375
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۲:۱۸:۳۶

اعتمادآنلاین| منصور غلامی، وزیر علوم روز سه شنبه در هشتمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در عصر کرونا که به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: یک سال از ظهور ویروس کرونا در ایران گذشت؛ ویروسی که با اندازه کوچک، بزرگ ترین نظام های سیاسی، اقتصادی و درمانی در دنیا را به چالش کشیده است.

وی افزود: در این میان، نهادهای مرتبط با آموزش و یادگیری شرایط ویژه ای را تجربه کردند به طوری که در برخی کشورها از جمله ایران با وجود کاستی هایی که وجود داشت و زیرساخت ها، شرایط فنی و مدیریتی که آمادگی آن چنانی نداشت در یک حرکت غیر قابل باور، ‌ مسیر 100 ساله را یک شبه طی کردند.

وزیر علوم یادآور شد: کمبودهای فراوان در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی وجود داشته و دارد؛ طراحی های آموزشی متناسب با شرایط فعلی راه درازی در پیش دارد البته ورودی هم به این دنیای جدید نداشتیم و نقص های فنی ناشی از زیرساخت های اینترنتی و پنهای باند مورد نیاز همچنین نرم افزارهای مورد نیاز، مزید بر این کاستی ها و علت ها بود.

غلامی خاطرنشان کرد: با این حال جریان آموزش و توسعه تعطیل نشد و تا حدی زیادی توانست خود را با جریان این تغییرات همسو کند. این امر محقق نمی شد اگر جریان های خلاقیت، نوآوری، کار جهادی و مسوولانه در جای جای نظام های مرتبط با آموزش و توسعه کشور در حرکت نبود.

وی تاکید کرد: امروز خرسندیم که یکی از مبتکران جریان ساز این شرایط که سکاندار آموزش و توسعه سرمایه انسانی است، در قالب انجمن علمی آموزش، توسعه تلاش های مرتبط با تقویت و ارتقای جایگاه آموزش را به کار بسته است.

وزیر علوم افزود: آنها با وجود محدودیت های فراوانی که پیش رو بوده است، دست از کار برنداشتند و در این زمینه تریبون آموزش و توسعه سرمایه انسانی را برای پراکنش دانش های کاربردی جهت توسعه یادگیری در کشور فعال نگه داشتند.

غلامی در ادامه سخنان خود، ‌ اظهار داشت: نیاز به یادگیری بر اساس تجربیات و مطالعات متعدد، اصل مُسَلم برای زندگی محسوب می شود.


وی افزود: یادگیری بزرگ ترین قابلیت انسان برای زندگی بهتر است و به عبارت دیگر، ‌همه موجودات زنده و به طور خاص انسان، تنها با یادگیری است که زیستن و چگونه زیستن را می آموزد.


وزیر علوم همچنین گفت:انسان ها از مباحث متعدد فکری و فلسفی تا روابط فردی و مدیریت بر خویشتن و همه نیازهای خود را از طریق یادگیری تامین می کنند. اصطلاح سرمایه های انسانی بیش از بودن با شدن، قرابت دارد؛ یعنی انسان ها بدون آموزش و به خودی خود سرمایه نیستند بلکه باید یک جریان هدفمند درست و به هنگام به سرمایه شدن انسان ها کمک کند و این جریان همان ساز و کارهای آموزش و توسعه است.


غلامی همچنین اظهار داشت: به نظر می رسد در جهانی با چالش های فراوان نظیر کرونا، توسعه انسان در ابعاد فنی، روانی، اجتماعی و معنوی باید در دستور کار آموزش باشد تا ضمن پیشبرد اهداف و برنامه های عادی اقتصادی، برآیند انسان های جامعه از سلامت روانی برخوردار باشند و رضایت از زندگی را در سایه توانایی درست اندیشیدن و درست تحلیل کردن به دست آورند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها