کد خبر: 465464
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۶:۴۰:۱۵
| |

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

150واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود 300 هزارتن فرآوری در گیلان در دست ساخت است

قاسم جوادزاده مقتدر، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: 150 واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود 300 هزار تن فرآوری در  استان در دست ساخت است و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها افزون بر 40 درصد است.

150واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود 300 هزارتن فرآوری در گیلان در دست ساخت است
کد خبر: 465464
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۶:۴۰:۱۵

اعتمادآنلاین| قاسم جوادزاده مقتدر، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: 150 واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت حدود 300 هزار تن فرآوری در استان در دست ساخت است و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها افزون بر 40 درصد است.

او با بیان اینکه بیش از دو هزار واحد صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان با ظرفیت فرآوری یک میلیون و 850 هزار تن در حال فعالیت است، افزود: گیلان به لحاظ تعداد پروانه‌های بهره برداری صنایع تبدیلی و غذایی رتبه اول کشوری و از نظر ظرفیت فرآوری رتبه چهارم را دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان ظرفیت اشتغال این واحد‌ها را 12 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: در این بخش رتبه دوم کشوری را داریم.

جوادزاده افزود: هزار و 400 کارخانه برنجکوبی، 148 کارخانه چای، 88 سردخانه نگهداری مواد غذایی، بیش از 70 واحد فرآوری زیتون، 22 واحد خوراک دام و طیور و 20 واحد فرآوری لبنیات از جمله واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی استان گیلان هستند.

او، یکی از بهترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمد‌های غیر کشاورزی در مناطق روستایی را ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و غذایی اعلام کرد و گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی، موثرترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان، با بیان اینکه در یک دهه اخبر 550 واحد از صنایع تبدیلی و غذایی اصلاح، تجهیز و نوسازی شده، است ، افزود: اصلاح، تجهیز و نوسازی سایر واحد‌ها نیز در دستور کار است که سالانه به طور متوسط حدود 30 واحد اصلاح می‌شود.

جواد زاده در ادامه با بیان اینکه استان گیلان حدود 5. 3 درصد تولید کشاورزی را به خود اختصاص داده است ، گفت: حدود 20 محصول کشاورزی خاص این استان تولید می‌شود که عمدتا در صنایع غذایی و تبدیلی به فرآوری می‌رسد.

او افزود: 15 واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت اشتغال 150 نفر و 45 هزار تن عنوان با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان دهه فجر امسال در استان گیلان به بهره برداری رسیده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی گیلان تصریح کرد: استان گیلان به عنوان یکی از مراکز مهم تولید کیفی برنج، چای، زیتون، بادام زمینی، مرکبات موقعیت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی و صادرات آن به بازار 300 میلیون نفری کشور‌های همسود و اروپا دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها