کد خبر: 465541
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۰۹:۰۹:۲۰
| |

بیانیه ترامپ؛ اختلاف آشکار در حزب جمهوری‌خواه

رئیس جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از رهبر اقلیت سنا گفت نمی‌توانند اجازه دهند با استفاده از «رهبران درجه سه»، آینده به آن‌ها دیکته شود.

بیانیه ترامپ؛ اختلاف آشکار در حزب جمهوری‌خواه
کد خبر: 465541
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۰۹:۰۹:۲۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی، با انتقاد از سناتور میچ مک‌کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا، افزایش اختلاف بین دو صدای مهم در حزب جمهوری‌خواه را نشان داد.

ترامپ در بیانیه‌ای با توجه به اتمام دادرسی استیضاح دوم در سنای آمریکا افزود: میچ یک هک سیاسی لجوج، عبوس و ناخندان است و اگر سناتورهای جمهوری‌خواه قصد داشته باشند با او بمانند، آنها دیگر پیروز نخواهند شد. او هرگز آنچه را که باید انجام شود یا آنچه برای کشور ما مناسب است، انجام نخواهد داد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین متعهد شد که در انتخابات آینده از رقبای اصلی حمایت کند و ادامه داد: در صورت لزوم و مناسب، من از رقبای اصلی که طرفدار «بار دیگر به آمریکا عظمت می‌بخشیم» و سیاست ما در مورد «آمریکا اول» هستند، حمایت خواهم کرد. ما رهبری درخشان، قوی، متفکر و دلسوزانه می‌خواهیم.

ترامپ در حالیکه پیروزی سناتورها و اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را مرهون اقدامات خود دانست، افزود: تنها تأسف من این است که مک کانل قبل از بزرگان کنتاکی در انتخابات سال 2020 خواستار حمایت و پشتیبانی جدی من شد و من این کار را کردم.

وی ادامه داد: او از یک امتیاز به 20 امتیاز بالا رفت و پیروز شد. چقدر زود فراموش می‌کند. بدون تأیید من، مک کانل ضرر می‌کرد و بد شکست می‌خورد. اکنون، محبوبیت وی کمتر از هر زمان دیگری است. او حزب جمهوری‌خواه سنا را نابود می‌کند و با این کار کشور ما را به شدت آسیب می‌زند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا اضافه کرد: به همین ترتیب، مک کانل به دلیل داشتن روابط قابل توجه خانوادگی در چین، هیچ اعتباری درباره چین ندارد. او در این تهدید اقتصادی و نظامی عظیم کاری نمی‌کند.

ترامپ مدعی شد: این یک لحظه بزرگ برای کشور ما است و ما نمی‌توانیم با استفاده از «رهبران» درجه سه اجازه دهیم آینده به ما دیکته شود.

ترامپ و مک کانل هفته‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری در 13 آبان از هم جدا شدند و ترامپ ابراز ناراحتی کرد که مک‌کانل، جو بایدن دموکرات را به عنوان برنده به رسمیت شناخته است. هنگامی که مک کانل روز شنبه در صحن سنا اعلام کرد ترامپ «از نظر عملی و اخلاقی مسئول» حمله طوفانی به کنگره در 17 دی‌ماه است، فاصله میان آنها بیشتر شد.

این دو تلاش می‌کنند تا حزب را در جهت مخالف سوق دهند، مک‌کانل به سمت ریشه‌های یک حزب حامی تجارت با بودجه متمرکز شد، در حالی که ترامپ که هنوز هم توسط بخش بزرگی از پایگاه رای دهندگان جمهوری‌خواه پشتیبانی می‌شود ، از یک رویکرد عوامگرایانه‌تر حمایت می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها