آنفولانزای فوق حاد پرندگان به باغ پرندگان تهران رسید؟

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران گفت: درپی شیوع آنفولانزا در بین پرندگان، باغ پرندگان شهر قم، باغ‌وحش‌ها و باغ‌های پرندگان تا اطلاع ثانوی بسته شده است. خوشبختانه هنوز هیچ مورد مشکوک یا تلفات ناشی از ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان استان تهران مشاهده نشده است.

آنفولانزای فوق حاد پرندگان به باغ پرندگان تهران رسید؟
کد خبر: 465583
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۰:۴۴:۵۷

اعتمادآنلاین| محمد کرمی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در خصوص اینکه با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان قم هشدارهای لازم به مراکز نگهداری حیات وحش، باغ وحش‌ها و باغ پرندگان استان تهران جهت ممنوعیت فعالیت، به میزان گفت: با توجه به اینکه بیشتر مراکز نگهداری حیات وحش استان تهران دارای گونه‌هایی از پرندگان هستند، بازدید از این مراکز تا اطلاع ثانوی در استان تهران ممنوع اعلام شده است.

کرمی در خصوص اینکه آیا باغ پرندگان باز بوده یا نه، که در حال حاضر با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در قم شیوع شده است، به این پرندگان انتقال پیدا کند یا اینکه بازدیدی در این باغ بوده است، گفت: اینکه کدام مراکز تفریحی یا تجاری یا دیگر مراکز که به علت شیوع بیماری کرونا بسته بودند، ستاد کرونا تصمیم گیرنده است و اینکه با توجه به اینکه کدام شهر در وضعیت کدام رنگ است که فعالیت خود را آغاز کرده باشد، بستگی به ستاد کرونا دارد، ما هم کار خودمان را انجام میدهیم و تا اطلاع ثانوی تمام فعالیت‌های باغ پرندگان با در خواست محیط زیست متوقف شده است.

وی ادامه داد: اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با همکاری سازمان دامپزشکی به‌صورت مستمر زیستگاه پرندگان استان تهران را پایش و نظارت می‌کنند و تاکنون در زیستگاه‌های طبیعی پرندگان نیز مورد مشکوک یا تلفات ناشی از ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده و گزارش نشده است.


کرمی توضیح داد: در مواقعی که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان چه در استان‌های همجوار چه در مراکز نگهداری حیات وحش استان یا مرغداری‌های سنتی و صنعتی مشاهده شود، هشدارهای لازم مبنی بر توقف فعالیت این واحدهای مرغداری داده و محدودیت بازدید از مراکز نگهداری حیات وحش اعمال می‌شود.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می‌تواند بین انسان و پرندگان مشترک باشد، با توجه به ارتباطی که ممکن است بین انسان و پرندگان است ممکن است این بیماری به انسان‌ها منتقل شود. از این رو ارتباط بین پرندگان و انسان در مکان‌هایی که این ارتباط نزدیک است با هشدار و ممنوعیت اعلام شده از سوی سازمان دامپزشکی و نظارت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران تا حد امکان محدود شده است.

کرمی در پایان اظهار کرد: در صورت مشاهده مورد مشکوک یا تلفات ناشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان تهران، تمام واحدهای مرغداری و مراکز نگهداری حیات وحش موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی سازمان دامپزشکی در شرایط شیوع بیماری می‌شوند. اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران نیز علاوه‌بر تعطیلی مراکز نگهداری حیات وحش، باغ وحش‌ها و باغ پرندگان که اکنون نیز به‌منظور پیشگیری از احتمال شیوع این بیماری اعمال کرده است، زیستگاه‌های طبیعی که این بیماری در آن مشاهده شده را قرنطینه می‌کند تا ورود خروج به این مناطق کنترل شده صورت گیرد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها