علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

شفافیت مانع انتصابات فامیلی و حزبی می‌شود

یک عضو هیات‌رئسه مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت در حوزه‌های مختلف باعث می‌شود بخش نخبگانی کشور وارد عرصه مدیریتی شوند و البته مانع انتصابات فامیلی و حزبی هم خواهد شد.

شفافیت مانع انتصابات فامیلی و حزبی می‌شود
کد خبر: 465601
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۱:۲۴:۱۹

اعتمادآنلاین| عضو هیات رئیسه مجلس گفت: شفافیت باعث خواهد شد بسیاری از رانت‌ها و فسادها در کشور ریشه‌کن شوند؛ لذ همه باید تلاش کنند تا چنین اتفاقی در کشور بیفتد.

علیرضا سلیمی به طرح شفافیت آراء اشاره کرد و گفت: طرح شفافیات آرا در مجلس دهم به رای گذاشته شد، اما اکثر قریب به اتفاق نمایندگان با آن مخالف بودند؛ ضمن اینکه در مجلس فعلی بیش از 180 نفر به آن رای مثبت داده‌اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: شفافیت آرا می‌تواند کارایی مجلس را بالا ببرد و از خرد جمعی در تصمیمات بهره لازم برده شود؛ بنابراین ما شفافیت را از مجلس شروع کردیم و این مهم نیز باید به ارکان مختلف دولت هم سوق داده شود تا دیگر شاهد رانت‌خواری و فساد نباشیم.

شفافیت مانع انتصابات فامیلی و حزبی می‌شود

وی تاکید کرد: این سوال وجود دارد که چرا جلسات هئیت دولت نباید به صورت مستقیم از شبکه‌های تلویزونی پخش شوند؟ مگر مردم نامحرم هستند؟ معتقدیم این اتفاق باید در دولت صورت بگیرد تا مردم از عملکرد مسئولانشان آگاه شوند.

عضو هیات‌رئسه مجلس اظهار کرد: شفافیت در حوزه‌های مختلف باعث می‌شود بخش نخبگانی کشور وارد عرصه مدیریتی شوند و البته مانع انتصابات فامیلی و حزبی هم خواهد شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها