کد خبر: 465653
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از وضعیت این روزهای استقلال گزارش می‌دهد:

زمستان در اردوگاه آبی/ غفوری، فکری و قایدی، ماشین تولید حاشیه

استقلال وضعیت خوبی ندارد و نشانه‌هایی هم از اختلاف نظر بین هیات‌مدیره تیم به چشم می‌خورد. حالا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای این تیم تهرانی رخ می‌دهد و آیا آبی‌های تهران می‌توانند دوباره روزهای آفتابی را ببینند یا اینکه همچنان درگیر زمستانی سخت و سرد خواهند بود.

زمستان در اردوگاه آبی/ غفوری، فکری و قایدی، ماشین تولید حاشیه
کد خبر: 465653
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. تیمی که تا همین هفته پیش صدرنشین جدول بود بعد از باخت برابر سپاهان و برد پرسپولیس مقابل پیکان به رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر سقوط کرد. استقلال هرچند ابتدای فصل خوب نتیجه گرفت، اما رفته‌رفته وضعیتش تغییر کرد و حواشی گریبان این تیم را گرفت.

دربی، آغاز اعتراض‌ها

تیم محمود فکری برخلاف رقیب سنتی با برد به دربی تهران رسید. همه چیز برای آبی‌های تهران فراهم بود تا بتوانند با یک برد برابر پرسپولیس شرایط را برای ادامه روند مثبت خود فراهم کنند، اما بازی آن‌طور که هواداران استقلال انتظار داشتند پیش نرفت. هرچند استقلال در ابتدای نیمه اول به گل رسید، اما این پرسپولیس بود که بازی بهتری از خود به نمایش گذاشت و نه تنها گل خورده را جبران کرد که در اواسط نیمه دوم 2 بر یک از رقیب پیش افتاد. استقلال در انتهای نیمه دوم با هوشیاری مهدی قایدی به گل تساوی رسید و از شکست برابر شاگردان گل‌محمدی گریخت، اما نحوه بازی استقلال اعتراض‌های زیادی را برانگیخت. هواداران استقلال چندان از شیوه بازی تیم‌شان راضی نبودند و همین موضوع هم آغازی بود بر مشکلات فکری و دستیارانش.

اعتراض بازیکنان به مدیریت استقلال

در روزهایی که استقلال صدرنشین لیگ برتر بود مشکلات مالی دوباره گریبان این تیم را گرفت. بازیکنان این تیم بعد از دیدار برابر نساجی مازندران، به نحوه پرداخت مطالبات‌شان اعتراض کردند. اعتراض بازیکنان به مدیران استقلال در بازی‌های بعد هم ادامه پیدا کرد. اعتراض آنها به شیوه تغذیه‌شان اوج مشکلات مدیریتی این تیم را نشان می‌داد.

درخواست فکری از هواداران استقلال

درست در روزهایی که تغییرات گسترده‌ای در کادر مدیریتی‌ پرسپولیس رخ داده بود محمود فکری به برنامه فوتبال برتر رفت و از هواداران استقلال خواست تا درگیر حاشیه نشوند و به اتاق‌های فکری که علیه این تیم در فضای مجازی برای ضربه زدن به استقلال راه افتاده است توجه نکنند. اما در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد و نتایجی که استقلال در ادامه فصل به دست آورد بر اعتراض هواداران این تیم دامن زد.

وریا غفوری و حواشی او

بعد از جدایی امید ابراهیمی از استقلال، این وریا غفوری بود که نقش بزرگ‌تر را در این تیم ایفا می‌کرد؛ نقشی که تا حدودی هم به خوبی اجرا کرد و توانست در فصل‌های گذشته شرایط مناسبی برای مربیان استقلال فراهم کند. اما لیگ بیستم لیگی متفاوت برای غفوری و استقلال بود. ابتدای فصل احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال، رقم قرارداد غفوری را افزایش داد. تصمیمی که حالا دارد به استقلال ضربه می‌زند. طبق اسنادی که در خبرگزاری‌ها منتشر شده، قرارداد وریا غفوری از 2 میلیارد تومان به 14 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. قراردادی که صدای پیشکسوتان استقلال را درآورده و کاپیتان استقلال را درگیر حاشیه کرده است.

مشکلات عفوری و استقلال زمانی شدت گرفت که این بازیکن در بازی برابر نساجی تعویض و با اعتراض به این تعویض مستقیم راهی رختکن شد.

مهدی قایدی و مشکل دیگر استقلال

به غیر از غفوری، مهدی قایدی هم مشکل دیگر استقلال و محمود فکری است. او که از رقم قرارداد و مبلغ دریافتی خود راضی نیست در تمرین روز سه‌شنبه تیم شرکت نکرد تا مشخص شود که او هم چندان دل خوشی از این وضعیت ندارد. قایدی تاثیرگذارترین بازیکن استقلال در این فصل بوده و در صورتی که تصمیم به جدایی از این تیم بگیرد، ادامه فصل برای آبی‌های تهرانی سخت خواهد شد.

گرچه قایدی با استقلال مشکل مالی دارد، اما این بازیکن یک مشکل دیگر هم دارد؛ چنان‌که از شواهد پیداست، قایدی علاقه‌ای به کار کردن با محمود فکری ندارد. او با لایک کردن برخی از پست‌ها در فضای مجازی و انتشار تصاویری از فرهاد مجیدی به نوعی از بازگشت این مربی به استقلال حمایت کرده است. این رفتارهای قایدی می‌تواند رابطه او را با محمود فکری تیره و تار کند.

مهلت هیات‌مدیره به فکری

باخت استقلال به سپاهان وضعیت را برای محمود فکری سخت کرده است. این باخت که با اعتراض هواداران همراه بود باعث شد هیات مدیره استقلال برای ادامه همکاری با این مربی جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل دهد. البته در انتهای این جلسه مشخص شد که فکری به کارش در استقلال ادامه می‌دهد با این حال خبرهایی هم به گوش می‌رسد که مدیران استقلال از فکری خواسته‌اند تا استعفایش را تقدیم هیات‌مدیره کند.

دعوا در تمرین استقلال

هواداران استقلال که چندان دل خوشی از شرایط تیم‌شان ندارند بعد از سقوط استقلال به رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر، ابتدا مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و در ادامه هم به تمرین این تیم رفتند و این تجمع در نهایت به درگیری بین هواداران و لیدرهای استقلال منجر شد. در این تجمع هواداران استقلال شعارهایی علیه کادر فنی استقلال سر دادند و از مظلومی و فکری و دیگر مربیان خواستند تا از سمت خود استعفا کنند. گرچه یک روز بعد از آن تجمع، هواداران استقلال از فکری و بازیکنان این تیم عذرخواهی کردند.

بازیکنان استقلال در بازی مقابل سپاهان راه می‌رفتند؟

تمام این اتفاقات در حالی رقم خورده است که برخی از پیشکسوتان این باشگاه مدعی شده‌اند برخی از بازیکنان استقلال در بازی برابر سپاهان کم‌کاری کرده‌اند. بعضی از اطرافیان استقلال معتقدند حداقل 2 بازیکن این تیم مقابل سپاهان در زمین راه می‌رفتند و برای موفقیت و سربلندی تیم‌شان تلاش کافی نکردند، حتی عده‌ای معتقدند این دسته از بازیکنان می‌خواهند کاری کنند که سرمربی استقلال عوض شود. شنیده‌ها از باشگاه استقلال حاکی از آن است که بعد از اتفاقات 2 بازی آخر استقلال مقابل نساجی و سپاهان، نام وریا غفوری و سیاوش یزدانی در لیست مازاد قرار گرفته و کادر فنی تمایلی به استفاده از آنها ندارند.

بازگشت فرهاد به استقلال

همین چند روز گذشته بود که خبر آمد باشگاه ذوب آهن با فرهاد مجیدی وارد مذاکره شده است. گرچه این پیشنهاد از سوی فرهاد مجیدی رد شد تا شایعه بازگشت او به استقلال قوت بگیرد. حالا خیلی از هواداران استقلال در انتظار این مربی جوان هستند و کانال‌های تلگرامی هم از مجیدی حمایت کرده‌اند. برخی هواداران استقلال هم از وزارت ورزش درخواست کرده‌اند تا به این ماجرا ورود کند. موضوعی که با مخالفت مهدی علینژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان، مواجه شد؛ علینژاد اعلام کرد که این کانال‌ها نمی‌توانند برای استقلال تعیین تکلیف کنند و وزارت ورزش هم دخالتی در انتخاب مربی استقلال نخواهد داشت.

استقلال وضعیت خوبی ندارد و نشانه‌هایی هم از اختلاف نظر بین هیات‌مدیره تیم به چشم می‌خورد. حالا باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای این تیم تهرانی رخ می‌دهد و آیا آبی‌های تهران می‌توانند دوباره روزهای آفتابی را ببینند یا اینکه همچنان درگیر زمستانی سخت و سرد خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها