کد خبر: 465687
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۵:۲۷:۳۳
| |

معین‌الدین سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی:

موج جدید کرونا با سفرهای متعدد گردشگران به چابهار

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از سفرهای متعدد گردشگران به منطقه چابهار خبر داد و گفت: تعجب می‌کنم که علی‌رغم همه مشکلات ممنوعیت سفر به جنوب استان سیستان‌وبلوچستان اعلام نشد. در چنین شرایطی منتظر یک پیک کرونای خطرناک خواهیم بود.

موج جدید کرونا با سفرهای متعدد گردشگران به چابهار
کد خبر: 465687
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۵:۲۷:۳۳

اعتمادآنلاین| نماینده مردم چابهار در مجلس از سفرهای متعدد مردم ایران به منطقه چابهار خبر داد و ضمن تصریح ضعیف بودن شاخص‌های بهداشتی - درمانی این منطقه از مسئولان خواست که هر چه سریع‌تر نسبت به منع عبور و مرور افراد غیربومی اقدام کنند.

معین‌الدین سعیدی در مورد وضعیت شیوع بیماری کرونا در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان از نظر همه شاخص‌های بهداشت و درمان پایین‌ترین شاخص را دارد. ما چه به لحاظ تخت بیمارستان و چه به لحاظ پرنسل حوزه بهداشت و درمان در شرایط سختی هستیم. زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه ما بسیار ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از سفرهای متعدد گردشگران به منطقه چابهار خبر داد و گفت: تعجب می‌کنم که علی رغم همه مسائل فوق ممنوعیت سفر به جنوب استان سیستان و بلوچستان اعلام نشد. در چنین شرایطی منتظر یک پیک کرونای خطرناک در روزهای آتی خواهیم بود.

نماینده مردم چابهار از مسئولان خواست که همه انواع ممنوعیت سفر به چابهار، نیک شهر، کنارک، قصر قند و حوزه سواحل مکران را هرچه سریع‌تر اعمال کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان این که هر چند که در پروازهای هوایی پایش نسبتا خوبی صورت می‌گیرد ادعا کرد: اما هم اکنون اگر یک هم‌وطن ساکن تهران با وسیله نقلیه شخصی قصد عزیمت به جنوب استان سیستان و بلوچستان را بکند، جریمه نقدی نمی‌شود و منع عبورومروری هم وجود ندارد. این در حالی است که در مناطقی مثل کیش و قشم، پایش سفرهای زمینی و منع عبور و مرور وجود دارد.

سعیدی در پایان گفت: وضعیت حوزه ما قرمز نشده است. البته ما غیر از شیوع کویید 19، کروناهای دیگری مثل کرونای خشکسالی، کرونای مدیریت، کرونای بی عدالتی داریم. اگر جلوی موج سفر گردشگران تا یک ماه آینده گرفته نشود، وضعیت ما قرمز خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها