«رییس جمهور» عنوان جدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی

«کی سی ان ای» خبرگزاری دولتی کره شمالی در نسخه انگلیسی خود برای معرفی «کیم جونگ اون» از عنوان «رئیس جمهور» به جای عنوان قبلی «رهبر» استفاده کرد.

«رییس جمهور» عنوان جدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی
کد خبر: 465702
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۶:۱۵:۴۷

اعتمادآنلاین| «کی سی ان ای» خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز چهارشنبه در گزارشی که به بازدید «کیم جونگ اون» از کوه کومسوسان اشاره داشت از کیم به عنوان «رییس جمهوری» نام برد.

این رسانه هممچنین چند روز پیش نیز در انعکاس گزارش ارسال پیام رهبر کوبا به کیم از رهبر این کشور به عنوان «رییس جمهور» کره شمالی یاد کرده بود.

پیش از این و در ششمین روز کنگره حزب کارگران کره شمالی که 22 دی سال جاری در پیونگ یانگ برگزار شد «کیم جونگ اون» به عنوان دبیرکل این حزب معرفی شد.

عنوان «رئیس جمهور» برای توصیف رهبران کشورهایی که از طریق انتخابات برگزیده می شوند ،استفاده می شود اما در کره شمالی این عنوان برای «کیم ایل سونگ»، بنیانگذار فقید جمهوری دموکراتیک کره شمالی و پدربزرگ رهبر فعلی محفوظ است.

کارشناسان به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفته اند استفاده از عنوان «رئیس جمهور» برای کیم ممکن است در راستای تلاش های کره شمالی برای معرفی خود به عنوان «یک کشور عادی» در برابر جامعه بین المللی باشد.

«هونگ مین» محقق ارشد موسسه دولتی کره برای وحدت ملی می گوید: به نظر می رسد که کره شمالی عنوان «رییس جمهور» را برای کیم جایگزین عنوان «رهبر» کرده است .

وی افزود: تغییر عنوان ممکن است به منظور برجسته کردن جایگاه کیم به عنوان رئیس دولت در جهان در تمایز واضح از عنوان «دبیرکل» که بیشتر به نقش او به عنوان رهبر حزب حاکم اطلاق شده بود باشد.

کره شمالی ماه گذشته نیز نام وزارت نیروهای مسلح خلق را به عنوان «وزارت دفاع» تغییر داد، گامی که از آن به عنوان تلاش برای معرفی کره شمالی به عنوان «یک کشور عادی» یاد می شود.

«کیم جونگ اون» 36 ساله از سال 2011 میلادی قدرت را در کره شمالی در دست دارد. او دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده ارتش خلق کره، و عضو پرزیدیوم پلیتبوری کمیته مرکزی حزب کارگران کره است.

کیم همچنین در ژوئیه 2012 میلادی به درجه ژنرال چهار ستاره ارتقاء یافت. کیم در سال 2011 در زمانِ به قدرت رسیدن با 27 سال سن، جوان‌ترین رئیس کشور در جهان بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها