چین: باید ملی‌گرایی واکسن را رد کرد

وزیر خارجه چین روز چهارشنبه (29 بهمن ماه) در نشست شورای امنیت که با موضوع «اطمینان از دسترسی مناسب به واکسن‌های کوید 19» برگزار شد، از همکاری این کشور برای توزیع واکسن کرونا به دست‌کم 20 کشور سخن گفت و افزود: باید ملی‌گرایی واکسن را رد کرد.

چین: باید ملی‌گرایی واکسن را رد کرد
کد خبر: 465720
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۷:۴۳:۴۳

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه چین از همکاری این کشور برای توزیع واکسن کرونا به دست کم 20 کشور سخن گفت و افزود باید ملی‌گرایی واکسن را رد کرد.

وانگ یی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع «اطمینان از دسترسی مناسب به واکسن‌های کوید 19» برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی خواستار تقویت همکاری در زمینه واکسن کووید19 برای تقویت جامعه جهانی بهداشت برای همه و تضمین پیروزی نهایی در برابر بیماری همه‌گیر کرونا شد.

وزیر خارجه چین همچنین بر اجرای کامل قطعنامه 2532 شورای امنیت از جمله تضمین دسترسی بشردوستانه، پیشبرد راه‌حل‌های سیاسی و برطرف کردن اقدامات قهریه یکجانبه به منظور ایجاد یک فضای مناسب برای مبارزه با کووید-19 تاکید کرد.

وانگ یی، رد ملی‌گرایی واکسن، کاهش کمبود واکسن، ترویج توزیع عادلانه و منصفانه واکسن‌ها و حمایت بیشتر از سیستم سازمان ملل متحد را همچون سازمان جهانی بهداشت ضروری دانست.

ادامه دارد...

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها