کد خبر: 465721
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

کالاهای اساسی در سال 1400 نباید گران شوند

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: تاکید مجلس شورای اسلامی این است که دولت باید به حرف خود پایبند باشد و لذا در سال 1400 نباید شاهد افزایش قیمت این کالاها باشیم و مجلس قطعا این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

کالاهای اساسی در سال 1400 نباید گران شوند
کد خبر: 465721
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: کالاهای اساسی در سال 1400 نباید گران شوند و مجلس قطعا این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضاسازی‌های دولت درباره ارز 4200 تومانی که در مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق حذف شده بود، اظهارکرد: شخص رئیس جمهور و اعضای کابینه به شدت نسبت به این مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق انتقاد کرده و آن را عامل گرانی می دانستند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه این ارز تاکنون نتوانسته به هدف اصلی خود یعنی جلوگیری از گرانی سفره مردم برسد و باعث بروز مفاسدی شده است تصریح کرد: با این حال مجلس تصمیم گرفت در راستای تعامل با دولت، فعلا ارز ترجیحی را حذف نکند، اما در عوض مطابق تاکید و ادعای دولت، کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن نباید از قیمت مصوب متناسب با نرخ ارز ترجیحی تجاوز کند.

نماینده مردم قم تاکید کرد: اکنون که با خواسته دولت موافقت شده، تاکید مجلس این است که دولت باید به حرف خود پایبند باشد و لذا در سال 1400 نباید شاهد افزایش قیمت این کالاها باشیم.

امیرآبادی اظهارکرد: به همین منظور کمیسیون تلفیق تصویب کرد کمیته ای در دولت وظیفه کنترل قیمت این کالاها را برعهده داشته باشد تا اطمینان حاصل کنیم که این ارز به سفره مردم می رسد و معیشت مردم دستخوش گرانی کالاهای اساسی نخواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها