کد خبر: 465807
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۱۱:۳۷:۲۶
| |

گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و سوریه

وزرای خارجه روسیه و سوریه در خصوص نتایج مذاکرات روند آستانه در سوچی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و سوریه
کد خبر: 465807
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۱۱:۳۷:۲۶

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور با فیصل المقداد، همتای سوری خود در خصوص تحولات سوریه و حل و فصل سیاسی مسائل این کشور بر اساس قطعنامه‌ 2254 شورای امنیت و فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی به بحث و تبادل نظر پرداخت.


وزیر خارجه روسیه بر احترام مسکو به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و حق قانونی مردم این کشور برای تعیین سرنوشت کشورشان تاکید کرد.


وزرای خارجه روسیه و سوریه اعمال تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و رویکردهای سیاسی در ارایه کمک‌های انسانی در سوریه و نیز حضور نظامی غیرقانونی نیروهای خارجی در این کشور را محکوم کردند.


دو طرف همچنین بر عزم مسکو و دمشق برای تحکیم روابط دوجانبه از جمله کمک روسیه برای از بین بردن بقایای تروریست‌ها در سوریه و بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی و نیز مقابله با شیوع ویروس کرونا و بازگشت پناهندگان سوری و آوارگان به منازل خود تاکید کردند.


پانزدهمین نشست بین‌المللی صلح سوریه روز چهارشنبه در شهر سوچی پایان یافت که در آن هیأتی از سازمان ملل، نمایندگان ایران، ترکیه و روسیه و هیأتی از دولت سوریه و گروه معارض این کشور حضور داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها