کد خبر: 465819
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۱۲:۱۹:۲۸
| |

سفر رافائل گروسی به تهران

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است دوم اسفند ماه بنا به درخواست خودش به تهران بیاید و نماینده ایران این سفر را برای گفت‌وگوی فنی و درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عنوان کرده و آژانس آن را به منظور دستیابی به راه‌حل‌هایی برای تداوم بازرسی‌ها.

سفر رافائل گروسی به تهران
کد خبر: 465819
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۱۲:۱۹:۲۸

اعتمادآنلاین| شنبه دوم اسفند ماه قرار است رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بنا به درخواست خودش به تهران بیاید.

پس از آنکه نماینده ایران در آژانس نامه ایران برای اجرای مصوبه مجلس را به اطلاع آژانس رساند و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعضای این نهاد بین‌المللی را از قصد ایران برای متوقف کردن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی مطلع کرد، عنوان شد که گروسی پیشنهاد داده به منظور یافتن یک راه حل عملی جهت ادامه فعالیت‌های آژانس اتمی در ایران، به تهران سفر کند و به نقل از وی گفته شد که رایزنی با ایران را ادامه می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز چهارشنبه 29 بهمن ماه در بیانیه‌ای هدف از این سفر را دستیابی به راه‌حل‌هایی برای ادامه رژیم بازرسی‌ها برشمرد و اعلام کرد: رافائل گروسی روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد تا درباره حصول یک توافق در زمینه چگونگی انجام اقدامات بازرسان آژانس در راستای کاهش تعهدات ایران ذیل برجام رایزنی کند.

آنگونه که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرده گروسی بعدازظهر شنبه وارد تهران می‌شود و روز یکشنبه سوم اسفند ماه با حضور در سازمان انرژی اتمی با «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر مقامات این سازمان به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این سفر در ارتباط با چگونگی اجرای مفاد نامه 27 بهمن ماه ایران به آژانس در راستای اجرای ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و به درخواست مدیرکل آژانس انجام می‌شود، مهمترین محورهای این گفت‌وگوها را حول موضوعات فنی و ترتیبات اجرایی توقف نظارت‌های فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی و اقدامات داوطلبانه فراپادمانی و نحوه ادامه همکاری‌های دو طرف برشمرد.

گفتنی است این دومین سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران پس از تصدی این سمت است. او شش ماه قبل نیز سفری دو روزه به تهران داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها