کد خبر: 465954
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۱۱:۱۲:۱۹
| |

وضعیت طلایی‌های المپیک پیشین در ابهام؛

کدام نفرات بیشترین شانس را برای دریافت سهمیه وزنه‌برداری دارند؟

اینطور که پیداست سهراب مرادی و کیانوش رستمی از کمترین شانس برای کسب سهمیه المپیک توکیو برخوردار هستند.

کدام نفرات بیشترین شانس را برای دریافت سهمیه وزنه‌برداری دارند؟
کد خبر: 465954
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۱۱:۱۲:۱۹

اعتمادآنلاین| برای این دوره المپیک، علاوه بر اینکه سهمیه برخی کشورها از جمله ایران به دلیل افزایش تعداد نمونه‌های دوپینگ‌شان با کاهش مواجه شد، IWF شیوه جدید و پر پیچ و خمی را برای کسب سهمیه در نظر گرفت.

هر ورزشکار می‌بایست در شش مسابقه گزینشی حضور پیدا می‌کرد و حتماً در چهار تای آن وزنه می‌زد تا به امتیاز لازم برسد. البته در نهایت و در پایان مسابقات گزینشی قرار بود که فدراسیون جهانی اسامی نفراتی را که امتیازات لازم را به دست آورده‌اند، اعلام کند تا کشورها براساس سهمیه تعیین شده و از بین افرادی که امتیاز لازم را گرفته‌اند، ملی‌پوش المپیکی خود را اعلام کنند.

این رویه طولانی و البته کمی پیچیده، باعث شده است هنوز به طور قطع نشود در مورد ملی‌پوشان اعزامی به المپیک صحبت کرد. هرچند که دو وزنه‌بردار ایران با توجه به وزنه‌هایی که در مسابقات گزینشی زده‌اند از دید فدراسیون وزنه‌برداری، امتیاز لازم را به دست آورده‌اند و بعد از مسابقات آسیایی ازبکستان که در فروردین ماه قرار است برگزار شود، نفرات مجاز به حضور در المپیک نام‌شان از سوی IWF اعلام خواهد شد.

در حالی که در بخش بانوان شانس بسیار کمی برای دریافت سهمیه داریم، اما در بخش مردان، علی هاشمی و علی داوودی امتیاز لازم را تا امروز کسب کرده‌اند و این دو می‌توانند در مسابقات ازبکستان صرفاً حضور داشته و تست دوپینگ بدهند و اگر حتی وزنه هم نزنند مشکلی پیش نخواهد آمد.

ابهام اصلی اکنون در وزن 96 کیلوگرم است. جایی که سهراب مرادی و کیانوش رستمی را در اختیار داریم، دو طلایی المپیک 2016 ریو که هر دو در دو سال گذشته با اتفاقات زیادی مواجه شدند و شانس حضورشان در المپیک پیش رو به حداقل رسید.

مرادی هرچند کاملاً در اختیار کادر فنی بود، اما مصدومیت چندباره و در نهایت انجام جراحی سنگین و درمان فشرده، او را از مسیر دور کرد و تا امروز هرچند طبق برنامه پیش رفته اما کار سهمیه گرفتنش با پیچیدگی‌های زیادی همراه شده است.

کیانوش رستمی اما به دلیل ادامه رویه غلط مدیریت شخصی تمامی امورش در تیم ملی و تصمیم‌گیری‌های انفرادی‌اش در مورد حضور در مسابقات و انتخاب وزنه‌ها، او را با وجودی که رفته رفته به رکورد موردنظر در وزن جدید رسید، از کسب سهمیه المپیک به شدت دور کرده است.

البته باز هم باید منتظر مسابقات گزینشی پیش رو ماند و دید IWF درنهایت اسامی چه نفراتی را برای حضور در المپیک 2021 توکیو اعلام خواهد کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها