کد خبر: 466025
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۱۵:۵۲:۲۶
| |

سریال «جیران» حسن فتحی کلید خورد

تصویربرداری سریال «جیران» که جدید‌ترین اثر حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی به حساب می‌آید پانزدهم بهمن در سکوت خبری آغاز شد.

سریال «جیران» حسن فتحی کلید خورد
کد خبر: 466025
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۱۵:۵۲:۲۶

اعتمادآنلاین| حسن فتحی کارگردان پس از تجربه موفق سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی به سراغ ساخت سریال جدیدی با عنوان «جیران» رفته است که تصویربرداری آن از 15 بهمن آغاز شده است.

قرار بود چند ماه پیش تصویربرداری «جیران» آغاز شود اما به دلیل شیوع کرونا و همچنین دشواری‌های گرفتن لوکشین از شهرک سینمایی غزالی و ساخت دکورهای تاریخی تصویربرداری آن به تعویق افتاد.

مجوز ساخت سریال «جیران» سال گذشته صادر شده و داستان آن از پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را دربرمی‌گیرد.

بهرام رادان، پریناز ایزدیار، گلاره عباسی، و رعنا آزادی ور به عنوان بازیگران این سریال معرفی شده‌اند.

فیلم‌نامه سریال تاریخی «جیران» را احسان جوانمرد و حسن فتحی نوشته‌اند و در خلاصه داستان این سریال آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد.

قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد... »

سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه قرار است سال 1400 به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها