وزیر دفاع آمریکا:

آمریکا با عجله و با بی نظمی از افغانستان خارج نخواهد شد

درحالیکه دولت قبلی واشنگتن تعهد داده بود که تا مه 2021 نظامیان آمریکایی را از خاک افغانستان خارج کند، رئیس پنتاگون اعلام کرد که هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

آمریکا با عجله و با بی نظمی از افغانستان خارج نخواهد شد
کد خبر: 466083
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۰۸:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| لوید آستین وزیر دفاع آمریکا خواستار کاهش خشونتها در افغانستان و پیشبرد مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان قبل از خروج نظامیان غربی از این کشور شد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، آستین روز جمعه در یک نشست خبری گفت: مشخصا، در حال حاضر خشونتها در افغانستان بسیار زیاد است و نیاز به پیشبرد فوری در مذاکرات صلح افغانستان است.

رئیس پنتاگون که بعد از نشست وزرای دفاع ناتو در این نشست خبری شرکت کرده بود افزود: من از همه طرفها می‌خواهم که مسیر صلح را انتخاب کنند و خشونتها باید فورا متوقف شود.

نشست وزرای دفاع ناتو روز پنج شنبه در بروکسل برگزار شد اما درباره افغانستان بدون نتیجه پایان یافت.

قرار بود در این نشست درباره سرنوشت حضور نظامیان ناتو در خاک افغانستان تصمیم گیری شود.

لوید آستین در ادامه افزود: آمریکا با عجله و با بی نظمی از افغانستان خارج نخواهد شد تا نیروهای ناتو را در معرض خطر قرار دهد و اضافه کرد، هنوز هیچ تصمیمی درباره آینده نظامیان آمریکا در افغانستان اتخاذ نشده است و در حال حاضر ماموریتها ادامه خواهد یافت.

ملا برادر رئیس هیات مذاکره کننده طالبان اخیرا از آمریکا خواست که به توافق با طالبان در زمینه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پایبند باشد و هشدار داد که طالبان مداخله خارجیها در این کشور را تحمل نخواهد کرد.

طالبان و دولت دونالد ترامپ سال گذشته توافقی را امضا کردند که یکی از مهمترین بندهای آن تعهد واشنگتن برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان تا ماه مه 2021 بود.

اما طبق نشانه هایی که از دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا وجود دارد، بایدن قصد دارد در تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از خاک افغانستان تجدید نظر کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته که هنوز تصمیمی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اتخاذ نشده است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها