سخنگوی صنعت برق خبر داد؛

تامین برق رمز ارزها بدون اختصاص یارانه انرژی

سخنگوی صنعت برق از تأمین برق مراکز استخراج رمز ارز توسط نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تجدیدپذیر، بدون اختصاص یارانه انرژی به این مراکز خبر داد.

تامین برق رمز ارزها بدون اختصاص یارانه انرژی
کد خبر: 466095
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۰۹:۱۲:۲۰

اعتمادآنلاین| مصطفی رجبی مشهدی در خصوص جزئیات استفاده از این طرح افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه وزارت نیرو، نیروگاه‌های مقیاس کوچک باید جدید بوده و به شبکه سراسری برق متصل نباشند و البته سوخت این نیروگاه‌ها یارانه دریافت نمی‌کنند و قیمت گاز آن‌ها معادل 70 درصد قیمت گاز صادراتی محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 1650 مگاوات ظرفیت مصوبه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در کشور است ادامه داد: سالانه 200 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در کشور به شبکه برق متصل می‌شوندکه قیمت خرید تضمینی برق آن‌ها نیز 600 تومان به ازای هر پرکیلووات ساعت و 8 برابر قیمت فروش برق به مشترکان است.

رجبی مشهدی افزود: مراکز استخراج رمز ارز می‌توانند علاوه بر نیروگاه‌های مقیاس کوچک، برق مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های تجدیر پذیر تازه تأسیس تأمین کنند که این نیروگاه‌ها علاوه بر مصرف نداشتن سوخت می‌توانند به شبکه برق متصل باشند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: استفاده از این نیروگاه‌ها می‌تواند زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه مراکز استخراج رمز ارز برق را بدون یارانه دریافت خواهند کرد، گفت: به مراکز غیر مجاز توصیه می‌شود پیش از برخورد قضائی و پرداخت خسارت به دلیل استفاده غیر مجاز از برق برای استخراج رمز ارز، مجوز فعالیت را از وزارت صمت دریافت کنند تا وزارت نیرو نیز برق این مراکز را از روش‌های تعیین شده اختصاص دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها