کد خبر: 466160
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جگوار دیگر خودرو بنزینی تولید نمی‌کند

شرکت خودروسازی جگوار در یک برنامه بلندپروازانه می‌خواهد تا سال 2025 به سمت ساخت خودرو تمام‌برقی برود.

جگوار دیگر خودرو بنزینی تولید نمی‌کند
کد خبر: 466160
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مالک جگوار لندرور اعلام کرده این کمپانی ساخت خودروهای بنزینی را تا چهار سال آینده به پایان می‌رساند و تمرکز خود را بر خودروهای تمام‌برقی می‌گذارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از «بی‌بی‌سی»، رالف اسپت مدیر ارشد اجرایی شرکت جگوار لندرور درباره ساخت خودروهای تمام‌برقی گفته است: «شرکت به دنبال این است که بعضی از کارخانه‌های خود را به خط تولید باتری اتومبیل‌های برقی اختصاص دهد.»

او در ادامه درباره زمان تولید اولین خودرو تمام‌برقی جگوار می‌گوید: «لندرور قصد دارد تا سال 2024 اولین خودرو تمام‌برقی خود را تولید کند. هدف کمپانی جگوار لندرور این است که تا سال 2039 تولید خودروهای دیزلی خود را به صفر برساند. ما تمام مواد اولیه را در اختیار داریم تا جگوار و لندرور به یک تجارت پایدار و باکیفیت برسد.»

اولین خودروهای برقی توسط شرکت‌های نیسان و شورلت در اواخر سال 2010 به بازار ارائه شد. در حال حاضر هم کمپانی تسلا بزرگ‌ترین فروشنده خودرو برقی در سطح جهان به شمار می‌رود.

گرنت شپس، وزیر حمل‌ونقل انگلیس، نیز در واکنش به برنامه این کمپانی خودروساز انگلیسی گفته: «این برنامه یک گام بزرگ برای تولید خودرو در انگلیس است.»

بعد از همه‌گیری کرونا، شرکت جگوار 24 درصد از بازار خود را از دست داده است و طرح مزبور می‌تواند این شرکت را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها