سازمان ملل:

امارات مدارک زنده بودن شاهزاده لطیفه را ارائه کند

سازمان ملل متحد روز جمعه از امارات عربی متحده خواست تا مدارک سلامتی و زنده بودن شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم، دختر حاکم دبی را ارائه دهد. شاهزاده لطیفه در فیلم‌های مخفیانه ضبط شده که با شبکه «بی‌بی‌سی» به اشتراک گذاشته شده است، با ابراز نگرانی برای جانش، اعلام کرد که پدرش او را از سال 2018، «گروگان» گرفته است.

امارات مدارک زنده بودن شاهزاده لطیفه را ارائه کند
کد خبر: 466167
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۱۳:۰۴:۱۱

اعتمادآنلاین| سازمان ملل متحد روز جمعه از امارات عربی متحده خواست تا مدارک سلامتی و زنده بودن شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم، دختر حاکم دبی را ارائه دهد.

شاهزاده لطیفه در فیلم‌های مخفیانه ضبط شده که با شبکه بی‌بی‌سی به اشتراک گذاشته شده است، با ابراز نگرانی برای جانش، اعلام کرد که پدرش او را از سال 2018، گروگان گرفته است.

لیز تروسل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که روز گذشته با نماینده دائم امارات عربی متحده در ژنو صحبت کرده و درخواست این نهاد بین‌المللی را برای اثبات زنده بودن شاهزاده لطیفه مطرح کرده است.

او در ادامه گفت که مقام های سازمان ملل بر اساس شواهدی که در ویدئوهای منتشر شده وجود دارد، نگران سلامتی او هستند. از همین رو سازمان ملل از دولت امارات عربی متحده خواسته است تا هر چه زودتر سندی برای زنده بودن شاهزاده لطیف ارائه دهد.

خانم تروسل در ادامه با تأکید بر وظایف این نهاد بین‌المللی، گفت که پس از گزارش کارگروه ناپدید شده های اجباری در دسامبر 2020، تصمیم بر بررسی پرونده شیخ لطیفه گرفته شد.

موضوع شیخ لطیفه محمد آل مکتوم از روز سه شنبه و پس از انتشار بخش‌هایی از سخنان ویدئویی او توجه جهانی را به خود جلب کرد. برخی رسانه‌های خبری از بازداشت خانگی شاهزاده لطیفه در دبی خبر داده‌اند.


دوستان شاهزاده لطیفه که نگران جان او هستند، خبر داده‌اند که این شاهزاده از شش ماه پیش تاکنون به پیامک های فرستاده شده، پاسخ نداده است. اما خانواده سلطنتی دوبی در بیانیه ای که توسط سفارت امارات عربی متحده در لندن منتشر شده است، اعلام کرد که والاحضرت در خانه، تحت مراقبت و حمایت خانواده و متخصصان پزشکی قرار دارد و در زمان مناسب به حریم عمومی باز ‌می‌گردد.

از همین رو دومینیک راب، وزیرخارجه بریتانیا گفت که مردم علاقه مند هستند شاهزاده لطیفه را زنده ببینند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بیتانیا نیز از نظارت همراه با صبر بر این پرونده سخن گفت.

شاهزاده لطیفه پس از تلاش برای فرار از دوبی، در سال 2018 توسط کماندوها در سواحل هند بازداشت شد. او که 35 سال سن دارد، دختر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم موروثی دوبی است که به عنوان نخست وزیر و معاون رئیس جمهور امارات عربی متحده خدمت می‌کند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها