کد خبر: 466184
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چطور در حل مسائل ریاضی که خود بلد نیستیم به کودکان‌مان کمک کنیم

شیوع کرونا باعث شده نظارت والدین بر انجام تکالیف فرزندان و کمک به آنها برای درس خواندن بیشتر شود. شاید شما هم از آن دسته والدینی باشید که در درس ریاضی ضعیف عمل کرده‌اید اما مجبورید به فرزندان خود کمک کنید.

چطور در حل مسائل ریاضی که خود بلد نیستیم به کودکان‌مان کمک کنیم
کد خبر: 466184
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- تعطیل شدن مدارس باعث شده بسیاری از والدین مجبور شوند بر آموزش فرزندان‌شان نظارت کنند. ممکن است شما نیز یکی از همین والدین باشید و به طور خاص با حل مسائل ریاضی فرزندتان دچار مشکل شده‌ باشید و نتوانید راه‌حل‌های مختلفی را که بلد نیستید به کودک‌تان یاد دهید.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «The Conversation»، در این مطلب به شما روش‌هایی معرفی می‌کنیم تا با حل مسائل ریاضی کنار بیایید:

با هم کار کنید

ریاضی

به جای اینکه بخواهید مسائل ریاضی را برای کودک‌تان توضیح دهید سعی کنید او را در انجام این کار همراهی کنید. معمولاً والدین تمایل دارند که از فرزند خود حمایت کنند و تجربه‌هایشان را در اختیار آنان قرار دهند، اما وقتی چیزی را نمی‌دانید مسلم است که نخواهید توانست آن را برای فرزندتان توضیح دهید. پس سعی کنید با فرزندتان صادق باشید و به او بگویید که این روش حل مسائل ریاضی برای شما نیز جدید است و بهتر است با همکاری یکدیگر سعی کنید آن را درک کنید.

از مسائل کوچک شروع کنید و از وسایل کمک‌آموزشی بهره گیرید

ممکن است درک مفاهیم جدید دشوار باشد پس سعی کنید از مسائل ساده شروع کنید و از ابزارهایی مثل دکمه، سکه یا لگو که به هر دوی شما در درک بهتر مسائل ریاضی کمک می‌کند استفاده کنید. کودک می‌تواند با این ابزارها اعداد جفت و جمع زدن آنها را یاد بگیرد؛ مثلاً عدد هفت از 2 و پنج و همین‌طور از سه و چهار به دست می‌آید. با این وسایل می‌توانید به خوبی مجموع اعداد را به او نشان بدهید.

به فواید ریاضی فکر کنید

ریاضی

شاید برخی گمان کنند که یادگیری ریاضی کار بیهوده‌ای است و همین امر موجب انزجار آنان از این درس شود. از سوی دیگر لازم نیست شما بدانید که 155.252.188 تقسیم بر 19.838 چه عددی می‌شود چون گوشی تلفن همراه‌تان ماشین‌حساب دارد و می‌توانید با استفاده از آن این عمل ریاضی را حساب کنید.

از دهه 1980 نظریه‌هایی راجع به روش‌های آموزش مطرح شده که از شیوه تکرار دور شده‌اند و شاید به همین خاطر است که دانش‌آموزان علاقه کمتری به ریاضیات نشان می‌دهند. در عوض، کارشناسان امر آموزش روش‌های جالب یادگیری را پیشنهاد کردند. برنامه‌ درسی ریاضیات تا سال 1999 که روش ملی اعداد راه‌اندازی شد از جریان آموزش نوین عقب مانده بود. اصلاحات بعدی در برنامه‌های درسی در سال 2013 روی داد.

از ترس دوری کنید

ریاضی

اگر در گذشته تجربه بدی راجع به درس ریاضیات داشتید، ممکن است از حل مسائل ریاضی مضطرب شوید. آموزش مفاهیم ناشناخته می‌تواند باعث اضطراب از ریاضی (ترسی غیرمنطقی درباره مسائل ریاضی) شود. این خطر وجود دارد که این ترس به فرزندتان نیز انتقال یابد. عواقب ناشی از این ترس باعث می‌شود فرزندان نتوانند در زندگی آینده تصمیم‌های درستی اتخاذ کنند.

راه‌حل کنار گذاشتن ترس این است که فکر نکنید در حال انجام مسائل ریاضی هستید و تنها به فرزندتان کمک کنید تا ابزار مفیدی را برای گذراندن زندگی به کار گیرد. حتی می‌توانید به جای واژه ریاضی عبارت «ترفندهای حل مشکلات» یا «ابزار محاسبه» را استفاده کنید. این کار باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس شما و همچنین کاهش اضطراب از ریاضی می‌شود.

ریاضی را به زندگی واقعی بیاورید

وقتی شما و فرزندتان مفاهیم ریاضی را یاد گرفتید بهتر است آنها را در زندگی روزمره خود به کار بندید. شما می‌توانید با بیسکویت یا میوه عملیات ریاضی را انجام دهید. همچنین می‌توانید با قیمت اجناسی که از سوپرمارکت خریداری می‌کنید بازی‌های ریاضی انجام دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها